Gå til innhold

SKAL TIL NAMSEN OG BJØRA TIPS TIL FLUER, WOBBLERE OG SLUK


Anbefalte innlegg

JEG SKAL TIL NAMSEN OG BJØRA OG FISKE LAKS OM CA 14 DAGER.

TRENGER TIPS TIL FLUER, WOBBLERE OG SLUKER SOM JEG BØR HA MED?

 

SKAL FISKE MED EN HÅNDSTANG X1 STANG FRA LTS LOOP #7.

 

SKAL LEGGE UT BILDER FRA TUREN NÅR VI KOMMER TILBAKE.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder laksefiske er det jo den vandte greia med at man tenke på vær, lys, temperatur osv..

Tipper du kjenner til reglene for de ulike fargene til de forskjellige værforhold, men Bjøra er jo ganske mørk (brun-konjakkfarge)..

Rusty-varianter fungere jo veldig bra, samt div større tuber :)

 

Det er jo så sykt uforutsigbart, og jeg tror ikke flua er det aller viktigste. At man får flua til laksen er vel like, og kanskje mer viktig.

Så sjekk tempen, og fisk med diverse synkeliner..

 

Hvor i elva skal du fiske? Blir spennende å se resultatet..

 

PS: Bruk fluestanga ass! Elva er jo som skapt for fluefiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

JEG SKAL TIL NAMSEN OG BJØRA OG FISKE LAKS OM CA 14 DAGER.

TRENGER TIPS TIL FLUER, WOBBLERE OG SLUKER SOM JEG BØR HA MED?

 

SKAL FISKE MED EN HÅNDSTANG X1 STANG FRA LTS LOOP #7.

 

SKAL LEGGE UT BILDER FRA TUREN NÅR VI KOMMER TILBAKE.

 

 

 

Se etter vak, og se etter om fisken tar noe............Da har du funnet ØRRET :):):)  (mest sansynlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode innspill ikke alle er like konstruktive, har ikke så god tru på en bit fra tasta turet ;D ;D.

Da tror jeg at rød bomber er mer aktuell. Men fant noen fine Vestin wobblere hos Larviksportsfiske. De virket kanon fine. ;D,

samt noen rappala wobblere.  ;D+ en del sluk. som Hammer, møresild, kleppesluken og noen til i forskjellige farger.

 

Men det blir noen selv bindte fluer av hår med dobbel krok. I fargene grønn, grønn og gul, orange, orange og svart, hvit og svart.

krok størrelse 6. ;D

 

Skal legge di ut i løpet av helga, så får jeg vel tilbake meldinger på hva folk tror om disse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Se etter vak, og se etter om fisken tar noe............Da har du funnet ØRRET :):):)  (mest sansynlig)

 

Hehe..

Er en del som tar fine sjøørreter på tørt i Bjøra da!

Hørte om 3 kg fisker i fjord :P

Men det blir jo ikke helt det samme som brunørret uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG SKAL TIL NAMSEN OG BJØRA OG FISKE LAKS OM CA 14 DAGER.

TRENGER TIPS TIL FLUER, WOBBLERE OG SLUKER SOM JEG BØR HA MED?

 

SKAL FISKE MED EN HÅNDSTANG X1 STANG FRA LTS LOOP #7.

 

SKAL LEGGE UT BILDER FRA TUREN NÅR VI KOMMER TILBAKE.

 

 

Om du skal til Namsen og Bjøra kun med x1 stanga trenger du vel ikke så mange tips om wobblere og sluker vil jeg tro, men tar du med deg ei bly merr (dvs slukstang  ;D) er et spann med duggmark absolutt ingen u ting i disse elvene. Det hender jo at forrhold ikke er optimale for flue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nøtt til å ta med bly merra ja, drar ikke ditt uten. Men tror jeg kommer til å bruke flua stangen en god del også ja.. Vi har tilgang på båt. Så wobbler fiske blir det vel også endel av ja. Har funnet noen kanon fine westin wobblere. Disse har jeg trua på.

 

NÅ ER DET KUN FÅ DAGER IGJENN, Å SE AT DE TAR MASSE FISK DER NÅ ER DEILIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nøtt til å ta med bly merra ja, drar ikke ditt uten. Men tror jeg kommer til å bruke flua stangen en god del også ja.. Vi har tilgang på båt. Så wobbler fiske blir det vel også endel av ja. Har funnet noen kanon fine westin wobblere. Disse har jeg trua på.

 

NÅ ER DET KUN FÅ DAGER IGJENN, Å SE AT DE TAR MASSE FISK DER NÅ ER DEILIG.

Ta med en rød bomber hvis du kan,desidert beste her i Alta...har fisket 4dager i Altaelva med flue,sluk og wobbler,min mening er at en god laksefisker skal beherske alle typer fiske,og alt må kunnes for å få ett godt resultat.dessuten har hver kulp sin strøm og sin dybde som avgjør hva hvertfall jeg fisker med.har forresten temmet fisk på både slukstanga og flua,men som alltid så fanger jeg mest med wobbleren tidlig i sessongen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Det ble ingen ting å rapportere om fast fisk på land, men det var en kanon tur. Vi hadde på en laks i 30 min men den dro.

Hadde et slag på sluken, og ett napp på wobbler. Ingen ting på flua.

Hvordan laksen greier å dra ut 5 m med en wobbler på uten at den sitter på mer en i 3 sek. ja det er et mysterium for meg.

 

Men men det blir en ny tur neste år.

 

Avslutter dette kapitlet her.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...