Gå til innhold

Harr-tur 22-24/06 2007


Gjest Ørreten

Anbefalte innlegg

Gjest Ørreten

Dro på tur i håp om pen harr og ørret. Været som var spådd var ikke det mest optimistiske, regn, regn, og atter regn, men tur ble det. Kom fram fredag kveld, og mistet en pen fisk på fredagskvelden. På lørdagen regnet det fortsatt like mye, men det var nok bare en fordel denne gangen. Det klekket aurivilli overalt, og det var en del vakende fisk. (Burde normalt vært mer vak, i forhold til klekkingen).

Fant en fisk som så fin ut i en vanskelig bakevje lørdag morgen. Fisket veldig lenge på den og var nesten i ferd med å gi opp. Hver gang flua mi fløt over fisken, hadde den 20 andre naturlige aurivillier å velge mellom og vaket ved siden av flua mi hele tiden. Men plutselig etter 100 flyt fikk den lyst på flua mi, slurpet den rolig i seg, og gav en flott fight.

Det føltes ekstra godt å få i land en fisk jeg slet såpass lenge med, og så fort at dette var ny harr-pers :)

Fisken ble veid til 800 gram.

Tok tre harr til senere på dagen samt en liten ørretpinne, snittet på harren var rundt 700 gram, som må sies er bedre enn det jeg noen gang har opplevd før.

Søndag var det helt andre forhold. Varmt, vindstille, ikke regn, ... ingen klekkinger, og lite vak. Men, men, hadde jo artig fiske på lørdagen så var ikke så farlig uansett.  :)

post-0-13949849886224_thumb.jpg

post-0-13949849886584_thumb.jpg

post-0-13949849887083_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott fisk det Marius!!!

Takk for en fin fiskehelg foresten, ikke dårlig med 2 rekordfisker, det var jo egentlig ganske vansklige forhold med så ekstreme klekkinger og minimalt med vakende fisk. Lurer på om det kan ha vært den høye vannstanden som gjorde at fisken ikke var helt på hugget.

Men fikk da tilslutt en pen ørret jeg også, etter utallige dårlige krokinger.

 

Ps: Takk til Jørgen som ga oss litt varme og en hyggelig prat i lavoen sin på lørdagskvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Hehe, ja du var uheldig med krokingene Ola, men som du sier du fikk jo en flott ørret til slutt :) Spørs nok om det ikke var vannstanden som gjorde at det ikke vaket mere som du sier, for det burde vaket myyye mer utifra klekkingene.

En takk til Jørgen fra meg også, var godt å sette seg ved et varmt bål  med fluefiskeprat etter endt fiskeøkt.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...