Gå til innhold

minne på snøre


pellus

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har ett snøre av ukjent merke. (les billi snøre) :P

dette snøre holder mye minne, og ligger som ein slange på vanne. ganske så iriterende nor in prøver og fiske tørt. for snøre beveger seg sakte men sikkert mot meg.

så mitt spørsmål er. er de noen mulighet og få rettet snøre på, eller er det bare å sende på dynga?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Sett "vannspringen" på rødt/varmt, legg snøret oppi vannet i ei bøtte el likende til det blir kaldt igjen og du vil sannsynligvis ha et snøre som er betydelig bedre i forhold til minne. Fungerer ikke det så send meg PM. Jeg har "pugget" div internett-sider for å løse samme problem.

 

Hvis ingenting funker så kan man lage "skyte" klump av det,  klage på snøret(hvis det går) eller kaste det som du sier.

 

Kan si at div. triks pleier som regel å fungere.

 

 

Send meg gjerne tilbakemelding etter mitt tips, husk vann fra "springen", ikke kok fra kjele(blir for varmt)

 

 

Håper det hjelper deg :)

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er snøre vaska i varmt vann, tilsette litt salo får å fa de reint. føler det hjalp litt, har ikke prøvd å fiske med det, sette det inn med rens og smøremiddel fra loon. så snøre skal få hvile noen dager for å få best efekt.

men du kan sikkert sende noen andre gode råd vi PM, for eg er sikker på at eg trenger dei. for der er godt med minne enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Sorry for seint svar. Finn et høyt sted/bygning. Finn noe tungt å ha i enden av snøre, noen "søkker", stein. Hvertfall noe som er tungt. Bind dette i enden og la det henge en stund. Du må stå fra noe som er høyt med andre ord, snører er jo som oftest 27 meter eller mer.

 

Fikk dette tipset fra en annen side, ikke prøvd. Mener dette virkelig er verdt er forsøk. Det vil jo få en kjempegod, konstant strekk.

 

Det høres merkelig ut, men når jeg prøver det vil jeg binde en pose med stein i en tykk fortom som henger fra loopen på snøre.

 

Man får snørestrekk og "ekstremsport" på en gang ;) Og rare blikk kan forekomme. he he

 

Hvertfall fra en høy blokk.

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Hei

 

Sorry for seint svar. Finn et høyt sted/bygning. Finn noe tungt å ha i enden av snøre, noen "søkker", stein. Hvertfall noe som er tungt. Bind dette i enden og la det henge en stund. Du må stå fra noe som er høyt med andre ord, snører er jo som oftest 27 meter eller mer.

 

Fikk dette tipset fra en annen side, ikke prøvd. Mener dette virkelig er verdt er forsøk. Det vil jo få en kjempegod, konstant strekk.

 

Det høres merkelig ut, men når jeg prøver det vil jeg binde en pose med stein i en tykk fortom som henger fra loopen på snøre.

 

Man får snørestrekk og "ekstremsport" på en gang ;) Og rare blikk kan forekomme. he he

 

Hvertfall fra en høy blokk.

 

 

Mvh

Torgeir

 

He he..Dette har jeg aldri hørt før :) Vil du ikke ødlegge cotingen av dette tror du? Kan vel risikere at cotingen løsner fra selve innerlina. Du vil vel forresten få samme effekt vist du gjør dette LANGS bakken......? :) dvs strekke snøret mellom to punkt :)

 

Er litt skeptisk til for MYE strekk, og ville IKKE testet med noe vekt fra en hæyblokk :)

 

Det skal være en tråd på denne siden der dette er diskutert før, men jeg fant den ikke. Kanskje det er noen andre som husker hva denne heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått dette tipset før fra et annet forum.Der var vekten man skulle ha i tuppen av snøret 0,5 kg.Grunnen til utførelsen av dette er å få bort tvinn på snøret,for så å strekke det.

Det lar seg vanskelig utføre ihvertfall for meg,siden jeg ikke har tilgang til en bygning på 30 meter..

Bandt snøret fast i en busk,dro over snøret flere ganger med en fuktig klut,dette for å fjerne tvinn.Når tvinnet var borte strakk jeg det,sveivet det deretter inn på spolen,samtidig som jeg smurte det.

Utførte dette for noen dager siden,så jeg har ikke fått prøvd snøret enda.Plagdes med mye minne på snøret,og dette var ikke snøre i den billige klassen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speydork

Hvis snøret har en tendens til mye minne så er min erfaring at dette bare vil komme igjen og igjen til tross for alle slags behandlinger. Hvis snøret er kjemisk fritt for snøretvinn og fortsatt har så mye minne at det er plagsomt,ja da er det bare å prøve ett annet snøre. Ingenting er værre enn å irritere seg over ei "slangeline" på blankt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Rådet du fikk av Are Lorentzen her har fungert utmerket for meg. Jeg vil tro det med vekt og bygning fungerer jeg, snakk om å bruke sunn fornuft. Ikke for mye strekk/vekt.

 

Fikk dette tipset fra en rutinert herremann så det er ikke noe tull eller tøys detta. Bare et jævla rart scenario ;)

 

 

Mvh

Torgeir 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...