Gå til innhold

Østfoldtur søndag 09.09.07


hoje

Anbefalte innlegg

Har hatt barnehelg nå og tok som mange ganger før, kjæreste og unger med på skogstur.  Turen gikk til et vann hvor jeg ofte har latt ungene få fiske etter ørret med dupp og mark. Jeg har alltid latt disse turene få være på ungenes premisser, men denne gangen tok jeg med fluestanga av en eller annen grunn.  Vi koste oss i vannkanten, fyrte bål og brant pølser.  Det viste seg at ungene denne gang ikke var spesielt interessert i å fiske.  Klassemaskoten var også med denne turen.  :)

100920070059m5TiGn9gxZQnis1G12.jpg

Mens vi satt der og koste oss i sola, fant en ørret på å være frekk nok til å vake noen meter på utsia av der vi satt.  Jeg spurte ungene om gammer'n kunne få prøve flua på den og de tente på ideeen..... :rolleyes:

 

Rigga stanga og siden det fløt en del maur på vannet (også flyvemaur.?..), knøt jeg på en liten maurlignede foamsak som jeg hadde bundet som et eksperiment i vinter.  2 kast og et par minutters venting senere, slo den til.  Jeg har fått mange pene ørreter i dette vannet tidligere i sommer og denne viste seg å være fullt på høyde med tidligere fangster.  Siden dette vannet består av utsatt fisk, hender det ofte at jeg tar med fangsten hjem til middag.  Pen fisk, 38cm og 600g.

100920070123yhXU3B7qMzKPKXNntV.jpg

 

Men hele greia fikk en smule bismak når jeg åpnet den.  Huff....sånn kan det være å fiske på høsten. :-\

100920070001TnFG6iYisBrEWACHyo.jpg

Edit:Bilder tatt med mobil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Godt at det ikke er så vanskelig å lure unga hoje  :D

Hvordan er forholda oppi der nå, har aktiviteten steget, vak  ???

 

Fin rapport foresten, fortsett å oppdatere oss. ALLTID moro med fiskerapporter ( spesielt fra medlem i HALFORD`S DISCIPLES - a union of new dry fly purist`s som har "flue"båkkksen full av nymfer )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fin rapport foresten, fortsett å oppdatere oss. ALLTID moro med fiskerapporter ( spesielt fra medlem i HALFORD`S DISCIPLES - a union of new dry fly purist`s som har "flue"båkkksen full av nymfer )

 

hehe Kenneth, akkurat som jeg skulle sagt det selv.... ;D "båkkksen full av nymfer...."  ;D ;D

 

Heldig du hoje som har fått ny kjærring som nesten oppfordrer til fisketur, våkser`nte på trær døm vettu... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Heldig du hoje som har fått ny kjærring som nesten oppfordrer til fisketur, våkser`nte på trær døm vettu... ;D

 

Man vet jo å velge vettu.  Ho har vel skjønt at jeg fisker uansett hva ho måtte mene om saken og da er det vel bedre å prøve å virke interessert for på den måte få lov til å være med...puh..lang setning :)

Skal ho ha date med meg, vet ho hvor ho finner meg.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...