Gå til innhold

Vårfluepuppe


Gjest Lars M

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

det var deilig å de enfin poul jørgensenstyla latexpuppe igjen! den gangen jeg jeg brukte mye latex brukte jeg alltid konkuranse- badehetter. de råtna ikke så fort. Som tusj brukte jeg de mest suverene tusjene i verden http://www.letraset.com/craft/shopdisplaycategories.asp?id=2847&cat=ProMarkers dette er de absolutt fineste tusjene som finnes! dægen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også Letraset "Fly-Tying"-pakken. Fantastiske tusjer!!

Har brukt "Nymph Skin" (latex) i bakkroppen. Vingeanlegg er av sort-/gråspraglet Thin Skin.

Ellers har jeg lagt inn litt CDC i thorax for å skape gassbobler.

Ei ok flue jeg tar fram nå og da, men det er stort sett nok med tofargede børsta lodotter  :)

Her er ei syk puppe JEG (må bare understreke det  ;D) komponerte tidlig på 90-tallet.

Den svikter sjelden!!

 

Flueringen-web.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Så morsomt! Jeg kan fortelle videre at jeg for en haug med år siden snart 10 tror jeg. Dengang sendte jeg en forespøresl til letraset om en flytying serie med tusjer! De svarte at dette var en god ide, men hørte aldri noe mere, så de tok dette til følge kanskje.  Hvor handles det med disse tusjene nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes fargesammensetninga er grei. Ligger tett opp mot grunnfargene, samt brun, grå og oliven....

Da er det bare å mikse!! Disse har vi brukt å ha i vårt fluebindesortement.

 

Ja, det kommer selvsagt helt an på hva man stort sett binder om fargene passer eller ei. For min del har jeg f.eks. svært lite bruk for blå tusj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannymfehanner er blå. vannymfeimitasjoner bruker mange stillevannsfiskere ofte!

Svirrer vannymfer og øyenstikkere forstatt eller er det for sent på året? Hadde vært interessant å drylt en slik svær en på vannet før vinteren kommer  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg opplever det slik at det er forholdsvis lite med libellearter i Nord-Norge. Disse  trives best i litt varmere vann og gjerne mer næringsrike vann enn det vi kan forvente å treffe på rundt Mo i Rana området. Derimot finnes det godt med libeller i Finnmark, men der er vanntempen høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det gjor jeg også. Men det var en trend at man bandt hvite fluer og tilpasset fargene med tusj. Dette er i min ånd fordi jeg synes det ikke er så alverden morsomt å binde fluer lengre, hvilket har med syne å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...