Gå til innhold

Lakktørkemaskin


moby

Anbefalte innlegg

kjøp en diskokule og bruk motoren til den.. perfekt! rundt 100kr ;)

 

Ja det var det jeg tenkte, så du på denne? http://magasi.net/catalog/product_info.php?products_id=3049&osCsid=15fc5df88657d59496a26005a1e4f077

 

Grandes kunne vært grei men kommer en unna med en hundrings hadde det vært supert :) Stativ til motoren og festeanordning burde ikke være noen heksekunst å lage til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en diskokule og bruk motoren til den.. perfekt! rundt 100kr ;)

 

Ja det var det jeg tenkte, så du på denne? http://magasi.net/catalog/product_info.php?products_id=3049&osCsid=15fc5df88657d59496a26005a1e4f077

 

Grandes kunne vært grei men kommer en unna med en hundrings hadde det vært supert :) Stativ til motoren og festeanordning burde ikke være noen heksekunst å lage til.

 

det var akkurat noe sånnt jeg tenkte på. stativ lager man enkelt av tre.. kutte litt her og litt der pluss litt teip til å holde fast stangen, og vips så har man en perfekt tørkemaskin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei. Jeg er helt ny her på fluefiskesiden, helt ny med fluefiske faktisk. Og har en gryende interesse for stangbygging også. Ser at surre/tørke maskiner må være et must, og er et stadig diskutert tema her. Ta en titt hos www.elfa.se, dem har nedgira motorer i mange varianter som må kunne brukes. Har en liggende som jeg har planer om å bruke. Tenker å lage den sånn at den har to moduser, en for surring, der den går kuntinuerlig. Og en for tørking, der den går 2-3 omdreininger med intervaller på noen minutter. Litt el og mekanikk må til, men det er overkommelig.

 

Jeg mener at om man mener man er i stand til å bygge en stang, så må man kunne bygge en slik også.  ;)

 

Motoren: https://www1.elfa.se/elfa~no_no/b2b/catalogstart.do?tab=catalog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min lakktørkemaskin, modell "Reodor".

Drivkraften er en vendemotor (sitter på baksiden) fra Clas Ohlsson til drøyt 100-lappen.

Utvekslingen er deler fra en havarert båndsliper (som under havariet holdt på å sette fyr på verkstedet mitt).

Holderen er en rørbit fra et gammelt avløpsrør i pvc, med skruer som ble til overs etter montering av noen trådkurver i huset.

I tillegg har jeg dreid til noen smådeler for å få det hele til å sitte sammen.

Eneste utgift var vendemotoren. Dersom jeg regner arbeidstid, blir det selvsagt noe helt annet, men det viktigste for meg er å snu noe negativt til noe positivt; "søppel" ble brukt til noe nyttig i stedenfor å havne på dynga :)

post-2403-13949867286753_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min lakktørkemaskin, modell "Reodor".

Drivkraften er en vendemotor (sitter på baksiden) fra Clas Ohlsson til drøyt 100-lappen.

Utvekslingen er deler fra en havarert båndsliper (som under havariet holdt på å sette fyr på verkstedet mitt).

Holderen er en rørbit fra et gammelt avløpsrør i pvc, med skruer som ble til overs etter montering av noen trådkurver i huset.

I tillegg har jeg dreid til noen smådeler for å få det hele til å sitte sammen.

Eneste utgift var vendemotoren. Dersom jeg regner arbeidstid, blir det selvsagt noe helt annet, men det viktigste for meg er å snu noe negativt til noe positivt; "søppel" ble brukt til noe nyttig i stedenfor å havne på dynga :)

 

Jeg måtte ha kjøpt en båndmaskin for å lage det der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...