Gå til innhold

Fluestenger utenom standard sortiment


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Jeg sitter å lurer på en sak.

De fleste forhandlere i Norge har noen faste stenger i sitt sortement.

Eks vis så har Nordisk disse merkene i sitt sortiment:

Redington

Zpey

Sage

Winston

CND

G.Loomis

Streamstix

 

Kan forhandlere som f. eks Nordisk skaffe stenger de ikke har i sitt sortiment eller er de bundet opp av avtaler med

de stangmerkene de allerede er forhandler av.

Eller er det slik at det ikke vil lønne seg å skaffe bare 1 stang fra et annet stangmerke enn det de allerede har.

Eller har de så mange kontakter på det utenlandske markedet at noe sånt kunne latt seg gjøre.

 

Jeg spør fordi jeg ikke aner hvordan dette fungerer og fordi jeg har noen stangdrømmer som jeg mer enn gjerne skulle ha realisert og som

ikke finnes på det norske markedet.

Dessuten hadde det vært så innmari greit å kunne ha en forhandler i Norge å forholde seg til hvis noe skulle skje med stanga.

 

Jeg er så grønn på hvordan disse leddene i kjeden fungerer, men vet at det finnes så mange kunnskapsrike og erfarne folk her inne på

forumet som sikkert kan få meg til å skjønne hvordan dette fungerer.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Terje

Her i Danmark ser vi gang på gang, at der starter en ny butik op med et begrænset sortiment.

Ejerne har ikke likviditet til at købe et kæmpelager hjem. Producenterne tilbyder derfor lang kredit eller til og med, at levere deres produkter i kommision. (Betal efter salg)

Derfor ser vi ofte, at butiksindehaverne er "mærkefrelste". Ikke fordi de er begejstrede for produktet men mere fordi de bliver nødt til at sælge nogle ganske bestemte mærker.

Hvilke produkter har du i tankerne?

Har vi forhandling i Danmark, vil jeg da godt hjælpe dig.

 

Med venlig hilsen

Bo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hej Terje

Her i Danmark ser vi gang på gang, at der starter en ny butik op med et begrænset sortiment.

Ejerne har ikke likviditet til at købe et kæmpelager hjem. Producenterne tilbyder derfor lang kredit eller til og med, at levere deres produkter i kommision. (Betal efter salg)

Derfor ser vi ofte, at butiksindehaverne er "mærkefrelste". Ikke fordi de er begejstrede for produktet men mere fordi de bliver nødt til at sælge nogle ganske bestemte mærker.

Hvilke produkter har du i tankerne?

Har vi forhandling i Danmark, vil jeg da godt hjælpe dig.

 

Med venlig hilsen

Bo

 

Hei Bo.

Er på jakt etter Diamondback Classic trout 8`6" #4 - 4delt.

Det er desverre ingen forhandlere av denne stanga i Norge, så det er primært denne jeg jakter på.

Det var med tanke på denne stanga jeg startet tråden.

 

Hadde et lite håp om at det kunne la seg gjøre å skaffe denne stanga gjennom forhandler i Norge, da

det ville gjort det enklere med tanke på eventuell retur ved skade etc.

 

Si gjerne i fra hvis du kommer over denne i Danmark.

Takk for hjelpen :) :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamondback er etter hva jeg har forstått eid av Cortland nå, så kanskje butikker som fører Cortland her til lands også kan skaffe Diamondback ?

Vurderer å skaffe ei Diamondback Classic Western (liker ikke håndtaket på den som heter bare Classic  ;)) i løpet av vinteren selv !

Blir vel å handle fra usa for min del !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Terje

 

En hurtig søgning på Ebay.com gav følgende:

 

http://cgi.ebay.com/Diamondback-Classic-Trout-Fly-Rod-9ft-0in-4wt-4pc_W0QQitemZ190127609218QQihZ009QQcategoryZ23819QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

 

Med den lave dollarkurs, så er det måske en god pris selv at hente/købe en i USA ??!! (man kan jo altid bede om, at de skriver en billigere pris på fakturaen  ;D ;D....

 

Fiskehilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hej Terje

 

Diamonback'en forhandles i Danmark af Jagt og Fiskerimagasinet i København. www.jagtogfiskerimagasinet.dk/

Classic er ikke på deres nettside, men jeg skal ringe i morgen og høre om de kan skaffe den.

Du hører nærmere.

 

Bo

 

Takker så mye, Bo. ;D ;D

Hvis du kan høre om prisen på stengene så hadde det vært kjempeflott.

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hej Terje

 

Jeg har funget en stang til dig.

Oplysninger sendes som PM.

 

Bo

 

Jeg vil bare benytte anledningen til å takke Bo for hjelpen. :)

Viser etter mitt syn hjelpsomheten som finnes her inne.

Riktignok har jeg ikke funnet stanga enda, men du verden så

flott det er med folk som deg Bo og alle andre som er behjelpelig :) :)

 

Takk skal du ha Bo.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Forhandleren får rabatt etter hvor mye de handler hos de forskjellige leverandørene. Å kjøpe inn en stang fra en leverandør som forhandlerene ikke har handlet av tidligere vil altså ikke være spes. lønnsomt. I tillegg vil det komme uforholdsmessig mye i frakt på å bestille kun en stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Terje

 

En hurtig søgning på Ebay.com gav følgende:

 

http://cgi.ebay.com/Diamondback-Classic-Trout-Fly-Rod-9ft-0in-4wt-4pc_W0QQitemZ190127609218QQihZ009QQcategoryZ23819QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

 

Med den lave dollarkurs, så er det måske en god pris selv at hente/købe en i USA ??!! (man kan jo altid bede om, at de skriver en billigere pris på fakturaen  ;D ;D....

 

Fiskehilsen

 

Hei Terje, jeg har også prøvd stanga til Preben og jeg forstår godt hvorfor du ønsker deg denne stanga hehe.

 

Kjøp den på ebay, jeg har handlet fra selgeren ved flere anledninger og de har en kanongod service og du har stanga i løpet av noen dager..

 

Du har like god garanti på stanga du kjøper fra statene, eneste forskjellen er at du må ta saken i egne hender og sende stanga til diamondback selv om noe skulle gå galt, noe som ofte er like greit da dette mest sansynelig tar kortere tid (mange av de norske importørene samler opp stenger for å sende i større kvanta/spare penger på porto).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hej Terje

 

En hurtig søgning på Ebay.com gav følgende:

 

http://cgi.ebay.com/Diamondback-Classic-Trout-Fly-Rod-9ft-0in-4wt-4pc_W0QQitemZ190127609218QQihZ009QQcategoryZ23819QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

 

Med den lave dollarkurs, så er det måske en god pris selv at hente/købe en i USA ??!! (man kan jo altid bede om, at de skriver en billigere pris på fakturaen  ;D ;D....

 

Fiskehilsen

 

Hei Terje, jeg har også prøvd stanga til Preben og jeg forstår godt hvorfor du ønsker deg denne stanga hehe.

 

Kjøp den på ebay, jeg har handlet fra selgeren ved flere anledninger og de har en kanongod service og du har stanga i løpet av noen dager..

 

Du har like god garanti på stanga du kjøper fra statene, eneste forskjellen er at du må ta saken i egne hender og sende stanga til diamondback selv om noe skulle gå galt, noe som ofte er like greit da dette mest sansynelig tar kortere tid (mange av de norske importørene samler opp stenger for å sende i større kvanta/spare penger på porto).

 

Takk for tipset Øystein. :)

Du har prøvd`n ja, godt å høre at noen skjønner hva jeg snakker om ;D ;D

 

Når du snakker om selgeren, ref. du da til den linken/forhandleren som torbzorb (Torben) snakker om? (fishwest) eller tenker du

på en annen forhandler?

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tenker på Fishwest ja, jeg handler en del på ebay og Fishwest har en fin ebay butikk, ebay er trygt og enkelt og sterkt anbefalt :)

 

Supert Øystein. :)

Tusen hjertelig takk! ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Må advare Ebay kan føre til tynn lommebok ;D bare "litt" vanedannende hehe.

 

Huff ja. ;D

Har du en viss peiling på hva det vil komme på når prisen er 395 dollar. (ca 2300 nok)

Jeg tenker da på hvor mye vil det komme på med toll etc.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hei

 

Forhandleren får rabatt etter hvor mye de handler hos de forskjellige leverandørene. Å kjøpe inn en stang fra en leverandør som forhandlerene ikke har handlet av tidligere vil altså ikke være spes. lønnsomt. I tillegg vil det komme uforholdsmessig mye i frakt på å bestille kun en stang.

 

Hadde en følelse av at det var noe sånt ja. :)

 

Takker for svaret :) :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...