Gå til innhold

Tenerife


Robin

Anbefalte innlegg

I morgen drar vi på en 14 dagers ferie til tenerife, deilig. Både Dennis og jeg kommer til og ha med fluestenger for kraftig fiske(barracuda) vi håper vi finner en liten båt som kan kjøre oss ut til noen rev. Ellers så hadde jeg tak i en cuda i en liten stund fra badestranda en morgen der nede i fjord. Dennis fikk også havabbor da. Vi fikk noen aggresive bånnfisker der som hadde en enorm tanngard. Målet i år blir stor sinna fisk ala barracuda og div makrell arter. Har tjuvstarta solinga hjemme for ikke og ødlegge turen så nå er jeg rød som en nykokt....... Blir mye strandliv og snorkling god mat på resturanter og sikkert noe godt og drikke også. Jeg håper dere får det fint her hjemme og ikke kulda lukker fiskeplassene helt.

På gjensyn mvh Robin Olaussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

Da er jeg på norsk jord igjen, hadde en super ferie men de skumle fiskene uteble. Brukte mange timer på å få tak i en som kunne kjøre oss utpå men det viskt seg vanskelig, de lokale fiskerene manglet lisens for å ha med turister og da var det ingen som ville >:(. Vi betalte en del euro og var med på en biggame båt det hendte ingenting der heller. Redningen ble badestranden om morgenene. fisk ble det hver morgen flere arter men det var havabbor og lizzardfish vi fik mest av. Største havabbor var på ca 1,5 kilo. Skal jeg til tenerife ved en senere anledning så tenker jeg det holder med en 6er stang. muligens vi hadde fått noen andre arter en det vi fikk hvis vi hadde med noen små reke imitasjoner, vi fisket ellers med små zonkers og andre silde imitasjoner. Kommer til å legge ut noen bilder etterhvert.

Robin Olaussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Moro med slik, Robin. Jeg hadde også med fluestanga til ei gresk øy,

svømte ut til ei lita klippe om morgenen med fluestanga i hånden og kastet streamere i solsteiken før lunch  ;D (Tok noe horngjell- lignende saker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...