Gå til innhold

Denne traff jeg på i Porsanger i sommer...


Jørgen Korstad

Anbefalte innlegg

Bilde er litt dårlig men det ser ut til at den har 2 haletråder. Det kan jo da være alternatus?? Den finnes iallefall oppi nord.

 

S

 

Hmmmm Er ikke enig gitt :)..men så er ikke jeg ekspert heller. Er ikke dette en Vulgata da?. MED tre haletråder. Ser ut som den har tre stk iallefall vist du ser på spissene der :)

 

Jeg skal ikke være bombastisk, men litt kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ingen ekspert men uansett så har denne helt klart tre hale tråder, når du ser på bildet så ser du to og en litt kortere i midten..

Men tror jk har litt peiling når han skriver det..

 

Dette er garantert en vulgata, det kan jeg sette allllllleeee pengene mine på. Og, den har tre haletråder. Er ingen ekspert, men ikke langt i fra ;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde er litt dårlig men det ser ut til at den har 2 haletråder. Det kan jo da være alternatus?? Den finnes iallefall oppi nord.

 

S

 

For å sitere meg selv.

 

Jeg kan se den midterste tråden, den er litt kortere, og da kan det ikke være alternatus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at våre aller største døgniser ikke finns her oppe i nord, men... De er her. Jeg kom over en kjempesverming med påfølgende spinnerfall i sommer, selvsagt når jeg ikke var på fiskeoppdrag... Legger ved et bilde... I tillegg svermet store P.G'er i sivet...

 

Det ser ut for å være vulgata ja:-) Og det gode e jo at du kan stille opp med fiskestang neste år til ca samme tid. Alt etter hvor sein/tidlig sommern kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...