Gå til innhold

Videoklipp - Cdc Myggen


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Henning har ønsket seg Cdc Myggen, her er'n. Håper dette ble ok.

 

 

Mest brukt er krok 17 & 19, impregneres med risteboks.

Det er viktig å ha en del av disse i boksen. Når du har fått en fisk, tørker

du flua skikkelig og lar den hvile, sett på en ny.

 

Spørsmål? Kjør på.

Det ligger en sak her også: http://www.fluefiskesiden.no/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon!

 

Etter at jeg ble introdusert for dette mønsteret er dette også blitt min favoritt. Røya likte den veldig godt! På de minste størrelsene splitter jeg bindetråden ved innmating av cdc og føler jeg får bedre plass å jobbe på.

 

Veldig bra video, jeg får stadig vekk noen a-ha opplevelser, detaljer jeg ikke har fått med meg i trinn-for-trinn bildebeskrivelsene  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig bra.. et par spørsmål.. i og med at CDC`n er såpass "lang", flyter flua primært på CDC`n, uten at kropp/vinge er i vankontakt?  Og, er det noe i veien for å bruke hvit CDC i vingen istedenfor antron/poly ?

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Cdc bein: Jeg lager de såpass lange fordi at den ekte myggen har det. Men ikke la dere lure av video'n, det er flest medium (normal hackle lengde) og kortere fibre.

 

2) Vinge: Jeg bruker poly fordi det flyter bedre enn antron og fordi det ikke krever så mye "prepping" som cdc. Jeg bytter som regel flue etter en fisk. Men, innimellom så er ikke flua så "sammenklistra". Da holder det med noen luftkast og en runde i risteboksen. Polygarnet binder lett opp pulveret og flua flyter da primert på vingen. Hadde jeg hatt cdcvinge eller antron så hadde ikke dette fungert på samme måte.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Takker for flott beskrivelse Rune :) (fordi om jeg har "studert" denne mangen ganger før)

Mener bombastisk at mangen andre også har stor nytte av dette mønsteret :)

 

Keep up the good work Rune :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...