Gå til innhold

Årets første Regnbuer..


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

Gjest nicolaj brekke

Da er regnbueseongen i gang og tenkte å dele noe bilder med dere fra en finfin tur jeg hadde i påsken.

Størrelser: 2,2-2,5kg

 

post-367-13949854805108_thumb.jpg

post-367-13949854805699_thumb.jpg

post-367-13949854806188_thumb.jpg

post-367-13949854806651_thumb.jpg

post-367-1394985480705_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Ja, det er liksom en slags kickoff hver vår dette. Selv om de første brune er landet i år så er regnbuefisket noe for seg selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Ja, det er jo derfor jeg legger ut bildene:)) Hehe. Neida. Ikke hvert år det er slik da. I fjor var det mye fisk fra 3hg til 8hg. I år var det mye ferre fisk, i denne størrelsen. Og det er jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Jeg hovnet opp på høyrehanda hver kveld pga kulda. Det var ingen følelser i hverken føtter eller fingertupper. Det var litt småkaldt ja. Det var den ekstremt sure vinden som gjorde dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Her er den på 2,5 forresten. bilde 1 og 2. Feteste fisken jeg har sett faktisk. De andre på bildene over lå på ca 1,5 i k-faktor. Ikke så verst den nederste til bruttern heller. Nederste bildet.

 

post-367-13949854841075_thumb.jpg

post-367-13949854841561_thumb.jpg

post-367-13949854841928_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

De tok for det meste nymfer, hvite og grønne/oliven icedub farger funket, men fikk også en liten en på tørrt. Og ikke hev deg så høyt over dette Henning :) Hadde du bare visst så vi måtte prøve oss frem for å knekke koden. De som har fisket en del regnbueørret vet at de (merk;) innimellom, kan være meget vriene. Heldigvis så er de atmosfæriske vesener som har bettperioder. En slik periode, med riktig fisketeknikk gjorde susen. Faktisk 36 ganger mer utfordrende enn å ta en hvilken som helst brunørret på tørrt...  hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Sporene er noe deformerte på en del av dem, men ikke til sammenligning på en Remafisk. Andre ikke. Noen av fiskene har gått fritt i vannet i årevis. De konker uansett ut en brunørret i kampstyrke anytime.

 

Henning

Hadde alle drevet oppdrett på samme måten som de gjør i dette vannet så hadde det ikke vært noen problemer med regnbuer. Karen i avataren driver på med oppdrett i sjøen, noe som er TOTALT forskjellig. Det trodde jeg du visste Henning  ??? (fyrer tilbake ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vel vert endel rømning i vatnet der oppe? oter som gnager hull i merdene. fiska nokre ganger der for tre-fire år sidan. greit å fiske før tyskerne kjem. da går all fisk to meter fra land å eter mais å var ikkje vanskelig å få på land. kanskje det er annerledes no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...