Gå til innhold

Ønsker å slippe oppdrettsfisken løs...


Flemming

Anbefalte innlegg

Mens oppdrettnæringen sliter med rømninger, vil noen gå andre veier. Oppdrett uten merder... :o

 

Sitat: "Men det er et enormt potensiale for innsparinger her, mener han.

Hvis bare halvparten av fisken kommer tilbake, vil metoden gi mer profitt enn dagens oppdrett."

 

Virker flott for laksens fremtid dette her. Ser ikke ut til at forskeren bryr seg særlig om genetisk forurensning i elvene... :-\

 

Les mer her: http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/03/28/530838.html

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-\ :o

Det der kan de regne med at ALDRI blir noe av. Virker som om disse forskerne ikke har fått med seg hvilke miljøproblemer som er forbundet med oppdrett.. lakselus, genetisk utvanning etc.. Hadde staten godkjent noe sånt hadde jeg flyttet til et annet land sporenstreks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette er nedslående nyheter.

I tillegg fortalte en kamerat av meg at han hadde lest at lakselusa også hadde blitt immun mot de kjemikaliene oppdrettsnæringen bruker for å ta livet av lakselusen og holde den i sjakk... Og at det ville kunne ta 13 år før de kunne komme opp med et nytt middel...

Dersom dette stemmer så er det jo en skandale, må si jeg er alvorlig bekymret for utviklingen!

Gi meg den politikeren som lovbestemmer at oppdrettsanlegg skal være landbasert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...