Gå til innhold

Island


Eirik Nævdal

Anbefalte innlegg

hei.

 

var på island for seks år tilbake. kjempefiske.

 

var med en gjeng som fisket i laxa. vi hadde "helpensjon". så ikke telt.

 

det er ikke det samme insektene på island som i norge. jeg fisket "kott" tørt, og ellers nymfer og en og annen streamer. største fisk var to kilo. de to største på tørt var begge 1,8.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

var på island for seks år tilbake. kjempefiske.

 

var med en gjeng som fisket i laxa. vi hadde "helpensjon". så ikke telt.

 

det er ikke det samme insektene på island som i norge. jeg fisket "kott" tørt, og ellers nymfer og en og annen streamer. største fisk var to kilo. de to største på tørt var begge 1,8.

 

 

 

Hørtes kult ut, pris? ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Det som er dyrt på Island er fiskekort. Alt annet er i norsk prisklasse++. Og det er jo forsåvidt dyrt da:) De beste elvene kan du som regel ikke kjøpe bare fiskekort i da de alltid vil selge deg "hele pakken". Men det finnes flere fjellområder med interresant fiske til en lavere pris, men da er du ofte avhengig av en relativt feit 4x4. Ørretfisket på Island har de siste 5 årene blitt vel turistifisert og de bra stedene holde rpå å bli spist av "lakselorder" som ser sitt snitt. Siste nytt er at alt landet rundt Galtalækur (en av de elvene i Europa med størst biomasse pr fisk pr km; den er vel knapt en km lang:)) er kjøpt opp av ei relativt rik dame. Det er enda uklart hvilke konsekvenser dette vil få. Østsiden av Island er mitt tips. Der foregår det en del heftig brunørretfiske som sjelden blir snakket om;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster fiskekort, døgn, uke eller hva de nå bruker der borte? Regner med å måtte leie bil uansett. Fly går det an å få til billig. Mat må man ha. Må man betale for å slå opp telt, eller kan man bare ta seg til rette? Vurderer kanskje en 5 dagers til sommeren. Når er mulighetene best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...