Gå til innhold

Femund og Trysil.


2m

Anbefalte innlegg

Ikke bare årets første sik på tørt, men også min aller første sik på tørt noensinne. :)  Pluss en fin ørret på 1,1 kg og flere harr rundt 500 til 800 gram. Var en rundtur i Femund og Trysil nylig.

Det var masse døgnfluer av både duns og spent spinnere, vårfluer (spesielt i Trysilelva) og steinfluer. Det drev "skyer" av vårfluer oppover i Trysilelva både dagtid og kveld.

 

[attachimg=1]

 

[attachimg=2]

 

 

Er dette Rhodani (fra Trysilelva)?

[attachimg=3]

 

 

Og dette en spinner Marginata/Vespertina (fra Trysilelva)?

[attachimg=4]

post-21-1394985648382_thumb.jpg

post-21-13949856484195_thumb.jpg

post-21-13949856484743_thumb.jpg

post-21-13949856484993_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, fine fisker :D

 

Så over til døgnfluene.

Hvis du ser på bakvingen på døgnflua på det øverste bildet er denne noe i største laget til å være baetis. Fasongen på vingen stemmer heller ikke helt. For meg ser det ut til å være en heptagenia, muligens en Dalecarlica på grunn av den litt skittengule fargen. Men fuscogriseaen kan også ha et innslag av oliven så jeg er ikke sikker....

 

Anton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, fine fisker :D

 

Så over til døgnfluene.

Hvis du ser på bakvingen på døgnflua på det øverste bildet er denne noe i største laget til å være baetis. Fasongen på vingen stemmer heller ikke helt. For meg ser det ut til å være en heptagenia, muligens en Dalecarlica på grunn av den litt skittengule fargen. Men fuscogriseaen kan også ha et innslag av oliven så jeg er ikke sikker....

 

Anton

 

OK. Takk for tilbakemeldingen Anton.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...