Gå til innhold

Guide line 2er stang


sommer

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en 2er stang fra guideline og må inrømme at jeg var spent på om den var for lett. Men det kan jeg bare anbefale, utrolig bra og kaste med. Jeg hadde den med på første tur til en "min" elv på fjellet for to uker siden og fikk meg en flott 1/2kg DET VAR UTROLIG KULT kunne neste merke fisken innen den tok fluen.

 

 

 

Bilde kommer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Kjøpte meg en 2er stang fra guideline og må inrømme at jeg var spent på om den var for lett. Men det kan jeg bare anbefale, utrolig bra og kaste med. Jeg hadde den med på første tur til en "min" elv på fjellet for to uker siden og fikk meg en flott 1/2kg DET VAR UTROLIG KULT kunne neste merke fisken innen den tok fluen.

Bilde kommer.

 

Morsomt - og gratulerer!

Jeg bruker selv ei #2 stang av et annet merke, og synes det er helt kongebra. Ei så lett stang gir en helt fantastisk følelse og kontroll når man fisker med små tørrfluer. Anbefales til alle.

Og hvis du tør å presse stanga skikkelig så får du inn fisken like fort med en #2 som med ei 4-5 stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Kjøpte meg en 2er stang fra guideline og må inrømme at jeg var spent på om den var for lett. Men det kan jeg bare anbefale, utrolig bra og kaste med. Jeg hadde den med på første tur til en "min" elv på fjellet for to uker siden og fikk meg en flott 1/2kg DET VAR UTROLIG KULT kunne neste merke fisken innen den tok fluen.

Bilde kommer.

 

Morsomt - og gratulerer!

Jeg bruker selv ei #2 stang av et annet merke, og synes det er helt kongebra. Ei så lett stang gir en helt fantastisk følelse og kontroll når man fisker med små tørrfluer. Anbefales til alle.

Og hvis du tør å presse stanga skikkelig så får du inn fisken like fort med en #2 som med ei 4-5 stang.

 

Får ofte følelsen at lette myke stenger pumper ørreten tom for energi raskere en ei litt stivere stang noen klasser over.

Uttellinga blir også bedre på tynne fortommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Kjøpte meg en 2er stang fra guideline og må inrømme at jeg var spent på om den var for lett. Men det kan jeg bare anbefale, utrolig bra og kaste med. Jeg hadde den med på første tur til en "min" elv på fjellet for to uker siden og fikk meg en flott 1/2kg DET VAR UTROLIG KULT kunne neste merke fisken innen den tok fluen.

Bilde kommer.

 

Morsomt - og gratulerer!

Jeg bruker selv ei #2 stang av et annet merke, og synes det er helt kongebra. Ei så lett stang gir en helt fantastisk følelse og kontroll når man fisker med små tørrfluer. Anbefales til alle.

Og hvis du tør å presse stanga skikkelig så får du inn fisken like fort med en #2 som med ei 4-5 stang.

 

Får ofte følelsen at lette myke stenger pumper ørreten tom for energi raskere en ei litt stivere stang noen klasser over.

Uttellinga blir også bedre på tynne fortommer....

 

Ja, jeg er helt enig med deg, Lars. Spesielt når vi snakker om ørret- tynne spisser.

Det er nok en utbredt misforståelse at man bruker lengre tid på å kjøre fisken med for eksempel #2 stang enn grovere stenger. Blant både erfarne fiskere og mindre erfarne. For hvis man tør å legge hardt press på lett utstyr - opp mot hva man vet, eller burde vite, at fortommen sin burde tåle, så tar det ikke lengre tid å få inn fisken. Er nå min ydmyke mening da.

 

PS. Lars. Jeg skal skrive ei bok for et forlag her snart, og kommer til å kontakte deg blant annet ang. bibioen din  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...