Gå til innhold

Winston LT 5pc Trout Rods 9' #5, noen som har erfaring med denne?


bjorni

Anbefalte innlegg

Er denne så liten sammenslått at den glir ned i sekken, og hvordan er den å kaste med? Jeg antar at den er noe mykere enn Scott E2 #5, kanskje mer lik SAGE X-axis #5? Noen her som har erfaring med denne og hvilke snører bruker dere?

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har jeg erfaring med den Bjorni ;D Suveren stang.  Har hatt den et par år. Har ikke testa de stengene du sammenligner med, har aldri hatt behov for det da jeg har alle Winston stengene jeg trenger ;D ;D

 

Spøk til side, Stanga har aksjon om trent som sage SLT hvis du har prøvd det. Passer perfekt i kofferten og sekken når du er på tur. Har også en LT i klasse 4 som min favorittstang. Synes ikke de har lykkes så godt med klasse 5, men det er vel en smakssak.  Min er desverre på rep i Montana for tiden, etter litt røff behandling under kjøring av en halvfet regnbue på NZ i vinter. (Winston er elendige på reprasjoner desverre, det tar tid...)

 

Hvis du er i tigerstaden ved anledning regner jeg med at Nordisk fiskeutstyr har stanga så du kan få prøvekasta den.

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, hatt den et par år og er veldig fornøyd.

 

Håndtverket gjør at du får en stang med stooor eierglede.

 

Prøvde ut Rio Gold i wf 5 i år, og det føltes litt lett. Har mistanke om at Rio Grand kansje hadde vært et par hakk bedre for meg..men fornuftig hvis du har muligheten til å teste ut ulike snører...det kan ofte være forskjellen på en "bra" og en "dårlig" stang..

 

De neste jeg skal teste er BIIt i klasse 4 & 5, samt tohånds i klasse 8....;-)

 

Thight lines

 

BC

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Blue Charm :)

Du MÅ teste "Staff of Moses" BIIt #4 8'6....og gjerne med et stk Sharkskin....eller dvs tror denne stangen takler alt av snører.

Kanskje den aller, aller mest allsidige #4 stang jeg noen gang har tatt i hende.....

Jeg eier den ikke selv dessverre......ennå ;D

 

Selv venter jeg i spenning på BIIt 9' #5.....

Jeg har også fått fisket en del med "lynet" BIImx #5.....denne er rask :D, veldig rask...men merkelig nok med massevis av følelse...veldig gøy å få fisk på...nå har jeg fått alt ifra 150 gr ørret til ca kilo torpedo ørret....og det er gøy/følsomt med begge deler.

For ikke å snakke om sjøørretfiske, helt kanon til denne type bruk også.

Rett og slett en god stang med vakre detaljer.....saltvanns snellefestet :-*

 

Tror Bjorni, at du får en kanon stang i LT5 om du får tak i den....vet at mange, mange Winston elskere, i tillegg til Blue Charm og Gisle digger denne stangen.

Selv har jeg dessverre ingen erfaring med den, grunnet min lokale forhandlers fokus på de tre seriene i BoronII. Egentlig mer enn nok å konsentrere seg om ;D

 

Stig

(som unner alle å få eie minst èn Winston stang iløpet av livet.....men blir fort flere om man først begynner..he-he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Blue Charm :)

Du MÅ teste "Staff of Moses" BIIt #4 8'6....og gjerne med et stk Sharkskin....eller dvs tror denne stangen takler alt av snører.

Kanskje den aller, aller mest allsidige #4 stang jeg noen gang har tatt i hende.....

Jeg eier den ikke selv dessverre......ennå ;D

 

Selv venter jeg i spenning på BIIt 9' #5.....

Jeg har også fått fisket en del med "lynet" BIImx #5.....denne er rask :D, veldig rask...men merkelig nok med massevis av følelse...veldig gøy å få fisk på...nå har jeg fått alt ifra 150 gr ørret til ca kilo torpedo ørret....og det er gøy/følsomt med begge deler.

For ikke å snakke om sjøørretfiske, helt kanon til denne type bruk også.

Rett og slett en god stang med vakre detaljer.....saltvanns snellefestet :-*

 

Tror Bjorni, at du får en kanon stang i LT5 om du får tak i den....vet at mange, mange Winston elskere, i tillegg til Blue Charm og Gisle digger denne stangen.

Selv har jeg dessverre ingen erfaring med den, grunnet min lokale forhandlers fokus på de tre seriene i BoronII. Egentlig mer enn nok å konsentrere seg om ;D

 

Stig

(som unner alle å få eie minst èn Winston stang iløpet av livet.....men blir fort flere om man først begynner..he-he)

 

Selv om det er "Off Topic" i forhold til det Bjorni spør om (Beklager Bjorni) :-[, vil jeg støtte opp om det Stig sier i inlegget sitt her. Hadde den store glede å få prøve Winston stengene som omtalt ovenfor. Og helt klart BIIt 8'6 #4 som pekte seg ut for mitt vedkommende :D, aldeles nydelig stang å kaste med. Fikk faktisk til laaange kast også. I alle fall "MÅ BARE PRØVES" er min domm ;) Og blir det vannskelig er du hjertelig velkommen til Vestlandet så kan du få prøve min :) Har mye bra plasser her vi kan leke oss i ;D

Resultetet ble selfølgelig bestilling av "Mosestaven" med Danielsson Nymph oh Hailina fra SA ;D ;D ;D

 

Men den største faren blir vel at det kanskje må flere Winston stenger inn i heimen, tror mesteparten av det jag har blir liggende etter at Winston er i hus :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke heeelt tilfeldig at jeg har "avstått" fra å teste "the staff of moses"....har lest hallelulja ropene i winston sitt eget forum en tid nå.... og det ser ut som stanga er et lite mirakel:)...

 

Men en dag skal jeg legge igjen all plastikken, manne meg opp, hente og teste stanga, og kjøre rett tilbake og levere den..

 

En dag...

 

BC

 

Winston virker litt avhengighetsskapende... ;D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke heeelt tilfeldig at jeg har "avstått" fra å teste "the staff of moses"....har lest hallelulja ropene i winston sitt eget forum en tid nå.... og det ser ut som stanga er et lite mirakel:)...

 

Men en dag skal jeg legge igjen all plastikken, manne meg opp, hente og teste stanga, og kjøre rett tilbake og levere den..

 

En dag...

 

BC

 

Winston virker litt avhengighetsskapende... ;D

 

 

 

 

 

NESTEN SOM DOP, BLUE CHARM NESTEN SOM DOP ;D ;D ;D ;D ;D

Har kanskje en liten feeling hvordan "brukerne" i Nygårdsparken har det her i Bergen :(

Men tørr påstå at dette er noget sunnere, selv om det er fare for at man blir ruinert :P

Men bare en liten advarsel, etter du har prøvd, tror jeg neppe du leverer "Staven" inn igjen ;D ;D ;D

Men det er ikke noe å vente med, bare hoppe i det og bli hekta ;)

Vennlig hilsen "addicted"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Staven står på kjøreplanen...må bare bli litt kjøligere først..puh.. ;D

 

Men litt skommelt at jubelkoret er like stor på denne siden av dammen også.. ;D

Er den "soft", eller hvordan beskrive aksjonen..?

 

Men siden vi først snakker Winston, har noen her prøvd to-hånds stengene??

Lest mye bra om dem også...

 

BC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Staven står på kjøreplanen...må bare bli litt kjøligere først..puh.. ;D

 

Men litt skommelt at jubelkoret er like stor på denne siden av dammen også.. ;D

Er den "soft", eller hvordan beskrive aksjonen..?

 

Men siden vi først snakker Winston, har noen her prøvd to-hånds stengene??

Lest mye bra om dem også...

 

BC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ikke alle som stemmer opp i hyllningskören :o  http://www.yellowstoneangler.com/TwoBestTwoworst.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, jeg vet...han har "øksa ned" Biix 5 og 8 også..men sønnen, tror jeg det var, mente Biix 7 var "verdens beste stang"...Dog, han snakker svært pent om wt..

og stanga til Tom Morgan, tidl. eier og designer hos Winston ville vunnet 5er stang testen hvis det ikke var for prisen..

 

Synd det ikke er mulig å teste wt her til lands...(noen på lysaker som tar hintet..??)

 

men for å holde oss til liturgien...den allvitende gud bor ikke i yellowstone.. ;)...det er lov å ha egne meninger..

 

Også finnes det noen som påstår at Winston fansen er "die hard"...nesten som apples tilhengere... ;)

 

Thight lines..uansett utstyr..

 

BC

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jodå, var och en blir salig på sin tro :D  De likte jo som sagt både B11x  og Wt så de var inte motståndare till Winston generellt. Det var just B11T de ikke likte. De säljer ju Winston...

B11x kom ikke dårlig ut i testet #5 stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg ikke er verdens beste kaster. ei har mest erfaring på denne klode.

Èn ting kan jeg likevel si: Hvis #4 BIIt 8'6 ikke kommer meget, meget godt ut på en #4test, så har testeren et STORT behov for kastetrening, evt justere få ny måle instrumenter.

 

Dette er en ordentlig jevn og lettkastet "#4" stang.....men det må sies, den kaster langt også, selv om den fremstår langt lettere og "riktigere" i forhold til mange andre med samme klasifisering;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjorni......og alle andre selvsagt.

Etter mye venting har jeg endelig fått til landet min etterlengtede Winston BIIt #5 9'.

Dette er samme serien som jeg har latt meg imponere av i både 9' #4 og 8' #3, men kanskje aller, aller mest i 8'6#4 (Moses staven) :D

Jeg hadde mistanke om at jeg ville virkelig finne en "forlengelse av kastearm" i 9' #5 også......

Jeg har ikke fisket med den, men kastet med både #5 Sharkskin, #5 High Water og #5 Troutfighter (steramstix), samt bare for moroskyld sett om den faktisk tålte #6 stillwater linen...

 

Stangen mestrer alle liner med stor stil, rett og slett den aksjonen jeg hadde forventet, med dyp flex, samt meget lett i vekt. Enklere aksjon enn i BIIx.(som har løsere topp).

Nydelig å underhåndskaste er alle BIIt modellene, og vanlig overhode kast med rolige kastebevegelser og lange avpassede dobbeltrekk, så er det som bla Staffan og Kim sier om dype #3 stenger; Pang og avgårde suser det uten antydning til griserumper.... ;D

Dette fordi toppen i stangen er passe myk/stiv....gjør at man oppnår timing meget enkelt.

Fantastisk å oppleve dette i en stang uten at man trenger bære rundt på en tjukk kjepp.

Nå har jeg 3 stk #5 stenger i BoronII, og hadde jeg skulle velge meg èn av dem til allsidig fiske med tørt/vått/nymfe samt intermediateline i dann og vann, så hadde valget falt på denne siste nyannskaffelsen, BIIt #5 9'. Kombinasjonen dyp aksjon og passe stiv topp gjør at man holder meget høy kontakt med linen, selv i mye vind og ikke minst nok krefter til å slå over lange fortommer og kulehodsnymfer.

Tror LT5 er en stivere,/tyngre forgjenger av denne stangen uten å si det bastant.

Gledelig dag for meg i alle tilfelle :D :D

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppps...I did it again.... ;D

 

Glapp litt forleden dag, og nå er det en tohånds Winston 13´3 i klasse 8 på vei over dammen... :)

 

 

Fisker en uke i juli og september i samme elva, og tror den vil være perfekt der. (viktig med GODE unnskyldninger..)

 

Uansett, jeg gleder meg stort!! ;D

 

thight lines

 

BC

BC

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis BC :D

Smart egentlig....

Jeg har prøvd #9/10 14' og #10/11 15'......DE ER FANTASTISKE...NESTEN LIKE LETTE SOM ENHÅNDSSTENGENE ;D

Og jeg er ingen to hånds fisker, men synest det er gøy med ting som fungerer, og Winston har tydeligvis kunnskapsrike mennesker også i denne avdelingen :) :) Bombe ;D

 

Som jeg tidligere har uttalt, når jeg en gang skal pensjonere meg og satse på realt latmannsfiske skrått nedstrøms :P, da skal jeg vurdere 10' #8 BIIx og kanskje en av de to overnevnte tohånds stengene....

My bra produseres på laks her hjemme i Norden, synd Winston ikke har egne selgere som reiser på messer her til lands....tipper landet vårt hadde vært preget av mye grønne stenger.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,

på tide at disse grønne (og andre Winston barn) får litt oppmerksomhet. ;)

 

Får muligheten til å teste stange siste uke i aug og første i sept, så det er unødvendig å si at jeg gleder meg. ;D

 

 

Og nå må bare ikke post og toll bruke allt for lang tid....snakk om å vente på julaften!!

 

BC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å dy meg Bjorni, måtte bare ;D ;D ;D

 

[attachthumb=#]

 

BIIt 8,6' #4 Har desverre ikke fått prøvd den i praktisk fiske enda, men har prøvekastet litt på plen og nedi vannet her (plutselig var det gått 3 timer) ;D ;D ;D

Hva skal man si......NYYYYDELIG myk og behagelig, flotte presentasjoner, takler ørsmå kastefeil uten problemer (når disse dukker opp en og annen gang) Snakeroll og andre finurligheter går som en drøm ;D ;D Gleder meg til å få fisk på denne stangen ja ;)

 

[attachthumb=#]

post-2790-1394985722689_thumb.jpg

post-2790-13949857227399_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe, må du ha bunad på for å fiske med den der :rolleyes: ::), det var ein konomojyseleg fin stang!!

 

:)bjorn

 

;D ;D ;D Bunad må til og haringfele i bakrunnen, samt ei koselig budeie som serverer mjød av beste slaget ;D ;D ;D

 

Når jeg tenker meg om så vasket jeg hendene grundig før jeg begynte å taffse på stanga, vet ikke hvorfor, ble bare sånn ;D ;D ;D

 

Dyrt? Ja.... men gud bedre for en opplevelse så langt(og det nesten kun på plen og noen kast i et vann uten ørret og flue på) ;)

 

Så første fisketur med denne i arsenalet tror jeg kan bli en uforglemmelig opplevelse ;) Og selvfølgelig rapport om den feelingen vil komme ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske hendene? :D

Artig, jeg var ute en tur i går kveld med min nye BIIt 9' #5 (Ja...dette er stangen ihvertfall jeg kommer ALLTID til å ha med) Den er jo ikke en gang treg...bare passe dyp, lett og meget spenstig..

 

Jeg hadde pakket meg en pris (snus) skulle til å gripe rundt korken igjen og legge ut en lang line, med fjærmyggene på fortom.....så oppdaget jeg "griseriet" fra snusen på fingre....ikke på stangen min takk, tenkte jeg >:(

Skyllet selvsagt godt av fingre... :)

 

Er bare en helt naturlig reaksjon ;D

 

Ja, gutter, dette er nok noe jeg unner alle å oppleve...Moses Staven #4 BIIt 8'6 har fått seg en storebror...i BIIt 9' #5.

Jeg har fått mange småfisk på den nå...og synest faktisk den er morsommere å få fisk på enn #4 9' BIIt (4'ern bøyer seg bare mer..men følelsen i 9' #5 er rå :D)

 

Jeg har oppdaget at Sharkskin går nydelig på #4 8'6 og BIIx modeller (løsere i topp) men på mine to stenger i BIIt 9'...#4 og #5 funker ikke Sharkskin så godt som jeg håpet.

Har testet High Water, Troutfighter og Aircel....alle disse funker bedre..

Skal også teste SA TRout selvsagt før jeg bestemmer hvilken line som skal på Danielsson snella...som forøvrig matcher stengenes utseende og vekt helt fabelaktig :D

 

Claus: Vapor må du ikke falle for fristelse å kjøpe....merkelig serie..."slafsete/vinglete" vil jeg si.

Ascent derimot langt bedre, synest jeg. Langtkastende. Enkel.

Disse stengne bærer derimot preg av de ikke er "Green sticks" produsert i Montana.

 

 

Prisene på Winston er helt topp...husk at bare Orvis er dyrere i USA, og både Aktiv A/S og Nordisk tilbyr  Winston for hele Norge....kun 4990.-

Det er bra pris :D

 

Jeg er faktisk så glad i mine stenger at jeg nesten hadde hatt lyst å reise på alle messer neste år med egen Wisnton stand...bare for å la folk få prøve.... ;D

Og selv om de "eldre modellene" som fortsatt selges mange av er gode, så tror jeg at folk flest finner "sin" stang innen de tre BoronII seriene...jeg har omsider funnet mine favoritter til ulike fiskesituasjoner....

Og det kommer flere for 2009...meget spennede stenger for oss som liker båtfiske også..

hint: lengre #5 modeller...i BIIMX serien...huff, vanskelig å la være anskaffe seg en slik en også :)

 

La kosetråden fortsette ;)

 

Stig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...