Gå til innhold

Jotunheimen - noen som vet om en fin plass?


dalislama

Anbefalte innlegg

Jeg skal på en 5-6 dagers tur til Jotunheimen sammen med en venn nå 25.juli (utgangspunktet blir Otta med bil). Vi har aldri vært der før og er helt blanke. Fokuset blir mer på det sosiale enn å jakte storfisk hele uka, og en del tid vil nok gå med til å introdusere fluefiske til min haspelfiskende venn. SKulle derfor hatt et vann hvor det var rimelig enkelt å få fisk, samtidig som det lå vann i nærheten med litt større fisk ;) Noen som kunne kommet med tips til et brukbart område (enten her eller pm). Plana var å ha en base for så å gå dagsturer ut fra denne. Alle erfaringer fra området er av interesse!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tas faktisk mye stor ørret i området rundt brygga på gjendesheim, men desverre ikke på flue.

Er dere griseheldige og treffer på bibio-sverming så kan dere ha et fantastisk fluefiske i elva fra gjende til maurvangen, ellers er det sjelden å se vak der. Men ørreten er der, og den er gjerne av meget bra størrelse.

Leirungsvannene, nedre og øvre, kan også være verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer akkurat fra heimen nå, og det svermer mye bibio overalt..

 

Gjendevatn/Sjoa er jo et fint alternativ, men utgangspunkt Otta med bil, ville jeg kjørt til Lerivassbu via Lom å prøvd med på småvannene rundt hytta, Har sett vak der i løpet av uka, og med været som er meldt fremover nå så bør det bli bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...