Gå til innhold

fiskevann i skrim-området


fluetor

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

rett over dalen ligger vannsystemet som grenser mot Eikeren.....selv trives jeg mye bedre der.....mye å  lelge mellom, Hajeren er haktisk veldig bra....men du bør ha båt! tror du vil like deg i vann som har samme kvalitet som vannene i Nordmarka, skrim har jeg endel, men det er raskt tilbake til "skauane i hoff og hvittingfoss.....skitt fiske! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på Store Stølevann og Kongstjern. Ikke all verden av liv når jeg var der, men den ene gangen var det fire grader i vannet. :rolleyes:  Den andre gangen traff vi på en bra vespertinaklekking og fikk noen helt ok fisk i Store Stølevann. Skal flere turer opp dit, men da skal jeg padle/plaske meg ut til noen av øyene og fiske fra dem. Husker i farten ikke om det er lov til å fiske fra båt/belly i Store Stølevann, men jeg tror det. I Nedre/lille Stølevann er det derimot forbudt.

 

PS! Du kan kjøre helt frem til Nedre Stølevann og ta deg opp til Store Stølevann på en skogsvei på nordsiden.

 

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nå melding om at det ikke lenger er mulig å kjøre helt fram til Lille Stølevann - så man må gå litt mer.  Fluefiskeforeningen i Tønsberg kan sikkert gi deg litt info om mulighetene der oppe. Vet de har arrangert turer dit m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...