Gå til innhold

Husbyggende Vårfluelarve


Gjest Lars M

Anbefalte innlegg

Gjest Lars M

Bakre del av flua består av en underkropp av kremhvit polydubbing, et strøk epoxy og et tynt lag med fine sandkorn. Underkroppen utgjør også en del av kroppen til LARVA. Hodepartiet består av seks bein (rotenden på fasanhalefibre),samt brunoliven polydubbing. Over dette er det brukt brun Flexibody. Binder inn en monostump bak på flua for å fortynge denne med splitthagl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hvordan fisker du denne? Har selv en del imitasjoner av husbyggende larver, men disse må vel stort sett fiskes steindødt nede på bunnen, eller hva? Hvordan vil du gjøre dette i elv f.eks?

 

Imitasjonene mine er tunge som bly, så ingen problemer å komme til bunns, men å kun sitte der å vente... det blir kjedelig på sikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M
Hvordan fisker du denne? Har selv en del imitasjoner av husbyggende larver' date=' men disse må vel stort sett fiskes steindødt nede på bunnen, eller hva? Hvordan vil du gjøre dette i elv f.eks?

 

Imitasjonene mine er tunge som bly, så ingen problemer å komme til bunns, men å kun sitte der å vente... det blir kjedelig på sikt?[/quote']

 

I strie partier er det dead drift som gjelder. I rolige partier derimot fisker jeg denne litt aktivt, kun for å trigge litt. Dette viser seg ofte å være dødelig. Har sett H.B.vårfluelarver flyte?? I disse tilfellene velger jeg å bruke Lennart Bergquist sin versjon ufortynget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...