Gå til innhold

Flyttet-Noen som skal til Belize/Mexico i Desember?


lassekr

Anbefalte innlegg

Veit det er en longshot men er det tilfeldigvis noen som skal fiske i tropiske strøk i tidsrommet 13-31 Desember? Jeg drar sørover da og pakker selvfølgelig fiskestanga. Skal fiske mye på egenhånd da dette er enkelt og lett tilgjengelig. Det hadde også vært fint å få et par dager med guide. Dette koster noen kroner 300-400dollar/dag(litt mye for min lommebok).. Siden jeg skal fiske alene, så lurer på om noen er hypp på å dele utgiftene til en guida tur(Bonefish). Det være seg om de tilfeldigvis skulle befinne seg i området naturligvis ;)..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir tredje gang jeg er der nede, men er ikke dykking som er hovedprioritet. Ikke har jeg lappen heller. Blir nok en snorkletur her og der. MYE artig fisk å se på (ihvertfall for kjerringa, les: fine farger).. Så noen, etter min målestokk, digre Tarpon sist gang jeg var der.. De stod i grupper på 4-5 under revkanten og etter guidens estimat var de mellom 30 og 50 pounds(og de kan bli opptil det firedobbelte!).. Altfor stort for meg, men morsomme fisk. "Sild fra helvete". Målet denne gangen er å få lurt en Permit, eller kanskje en "Baby Tarpon" på rundt 10kg ???), men har ikke helt sesongen på min side.

 

Å kalle en fisk på 10-15 kilo for "baby", blir like meningsløst for meg som å kalle en smålaks for "Grilse" og ikke laks. Vil heller ha en FISK enn et DYR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...