Gå til innhold

William Joseph snørekurv


Anbefalte innlegg

  • 9 måneder senere...

Har brukt denne litt i sommer, og til fiske i småbekker med moderate snøremengder ute og tilhørende transportetapper gjennom tett kratt, fungerer den aldeles utmerket. Dessverre skulle den nok hatt en runde eller to til på designbordet før den kom på markedet - minst - for det "ergonomiske" beltet Stig skryter av mener jeg er en regelrett katastrofe! Stivt, klumpete og overdimensjonert til det hinsidige :-\ Ikke bare er det ukomfortabelt å bære, men det tar også unødig mye plass under pakking. Jeg teller derfor på knappene om jeg skal ta sjansen på å flytte kurven over til et nytt belte. Selv om det strengt tatt ikke er nødvendig, i hvert fall til fiske i småbekker, kommer jeg også til å gå til anskaffelse av et sett KR LineShooters. Med slike installert vil kanskje WJ-kurven bli et bedre alternativ i situasjoner der man gjerne har mer løsline ute også, for eksempel ved fiske i fjellvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært på her.... 8)

 

Beltet tar alt annet enn plass, sverref....men det er litt overdimensjonert til din slanke og atletiske kropp, vi med mer kroppslig volum matcher nok beltet bedre...ergonomisk funksjon (ryggstøtte) har vel beltet liten funksjon...men det er jo ikke hemmende på noen som helst måte å ha med på tur....

Synest også at det gjorde sine saker godt i vierkrattet på fjellet....og med synkende liner i elven (dessverre ble det brukt slikt redskap på vidda iår.. :( :()

Kunne liksågodt begynt med laksefiske...huff.

Nei nok om det...

Beltet funker! ;)

Men så er jo jeg slik at jeg helst vil at det skal funke...akkurat som med Orvis bøtta...først hatet jeg den, så lærte jeg meg å sette pris på dens egenskaper istedet for å finne minuser med den. :)

 

Stig (som har vært MYE pappa i sommer og opptatt med Mr. Stokkebekks buzzere :) :))

Endelig snart buzzer sesong igjen....endelig litt skikkelig fiske på gang igjen..he-he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beltet tar alt annet enn plass

 

Seriøst? Hadde jeg ikke hatt koffert i størrelse king size måtte jeg brukt brekkjern for å tvinge det ned i kofferten.

 

ergonomisk funksjon (ryggstøtte) har vel beltet liten funksjon...men det er jo ikke hemmende på noen som helst måte å ha med på tur....

 

Personlig synes jeg faktisk at beltet er så stort og stivt at det er ganske bevegelseshemmende.

 

Men en ting er vi i hvert fall enige i - kurven gjør en bra jobb i busker, kratt og lyng langs småelver og vann.

 

Er det forresten noen som har brukt kurven sin mye, slik at de har en formening om holdbarhet på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...