Gå til innhold

cdc parachute vårflue - steg for steg


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Surra sammen denne steg for steg flua i kveld.

Dette er Staffan´s Renaflua i ren cdc utgave :D

 

... håpet også at jeg kanskje kunne være med å inspirere robban litt ;D

 

Terje!

 

 

 

flere bilder følger.......

post-0-139498596742_thumb.jpg

post-0-13949859674742_thumb.jpg

post-0-13949859675471_thumb.jpg

post-0-13949859676121_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Dritbra, Terje!

 

Håper du tar deg litt tid til ffs fram mot graden også!

 

Mvh Sjur

 

Takk skal du ha Sjur :D

Vi får vel se, ett og annet får jeg vel lurt inn :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nå har jeg tidligere uttalt at smeltelim ikke har noe på tørrfluer å gjøre, er vel fortsatt av den oppfatning, men ser at jeg må la enkelte mønstre skli igjennom denne selvpålagte sensur ;D  ;D ;D

 

Suveren bruk av lim det der Terje!

 

Gisle

 

Takk for det, Gisle :D

Håper jeg får sjansen til å vise deg hva smeltelimdøgnflua er i stand til å gjøre ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med disse bidragene skyver du oppmerksomhet over på hyggelige og hjemmekoselige ferskvannsfiske Terje. Her er det stille, fredelig, frisk luft og masse inspirasjon å hente.  :) :) :).  Takk.

 

Hvordan fisker CdC varianten i forhold til orginalen? Jeg hadde nemlig tenkt å binde opp en god del av orginalen i vinter, men jeg bør kanskje supplere med noen av disse også.

 

blir bare i godt humør av bidragene dine..

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Med disse bidragene skyver du oppmerksomhet over på hyggelige og hjemmekoselige ferskvannsfiske Terje. Her er det stille, fredelig, frisk luft og masse inspirasjon å hente.  :) :) :).  Takk.

 

Hvordan fisker CdC varianten i forhold til orginalen? Jeg hadde nemlig tenkt å binde opp en god del av orginalen i vinter, men jeg bør kanskje supplere med noen av disse også.

 

blir bare i godt humør av bidragene dine..

 

bjorni

 

Takker så mye bjorni for de særdeles hyggelige kommentarene :D

 

På grunn av sviktende vårfluefiske i Rena de to siste sesongene så har jeg ikke fått testa denne varianten med bare cdc sånn som jeg ønsker.

Men setter man inn denne med litt Petijean cdc olje så flyter den svært godt og man kan også lage en del bevegelse i flua. Cdc hacklet er jeg overbevist om vil

lage ett lett og fint avtrykk hvor hacklet beveger seg selv i større grad enn ett tradisjonellt hackle.

 

Det kan nok tenkes at en tradisjonell Renaflue vi kunne være enklere å stripe på grunn av hanehacklet som stivere, men som sagt med litt cdc olje så tror jeg man kan lage mye liv i en sånn variant som jeg har vist over.

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Skikkelig flott beskrivelse min gode venn Terje :) Er det ikke dette fluefiske dreier seg om ?:D

Håper på mye slik aktivitet utover vinteren :)

 

Takker og bukker Henning, my good friend :D

Jo sånne fluer er det fluefiske dreier seg om, sånne som flyter ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...