Gå til innhold

Komage elva i 09


oddiken

Anbefalte innlegg

Har vært så heldig at eg har famillie som har hytte 50 m fra komage elva, og i år har han ikke tenkt å bruke hytta.

Så den har eg mulighet for å bruke hytta i år fra sessong start til slutt.

Det er et stykke unna Bergen og jeg tar gjerne imot tips på elva, fluer, tider,transport og lignenede.

 

Det ryktes at vist du ikke kommer eller reiser på en fredag så må du haike fra A til B ( noe som vist ikke er noe problem p.g.a lokale regler med hjelp der :)

Og at det til tider kan være mye folk i nedre del av elva, men kommer seg vist mann går litt inn i terenget..

 

Vist det ikke er respons i mitt eget miljø for en sån tur så er jeg åpen for å ta med folk som kan være intressert i en sånn tur, gjerne fra bergen med tanke på eventuelt planlegging.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Tror det er Komagelva du mener??

 

Ja, du er heldig, skal nok ramle innom helgen denne sesongen etter to år jeg ikke har vært der.

 

Kjenner elven godt og det er som du sier at nedre delen er veldig folksomt til tider. Men øvre deler er ikke stort å gjøre før litt uti juli. Så spørs når du skal dit. Fra Lutsi og oppover er det lite folk, men lutsi er det trangt med blandt annet lokale med 21 fots stenger som striper flue/makk.

 

Rutetider på buss mellom Vadsø og Vardø finner du her: http://www.veolia-transport.no/ruter/525-vadsoe-vardoe-article145-219.html

 

Kort kjøper du i informasjonen nede ved bruen og kortet gjelder fra 1800 - 1800, tror de åpner i 16 tiden og stenger 19.

 

Fluer er de klassiske finnmarksfluene i grønt, blått og grått. Luringen her er svart på sølvkropp ;-)

 

Kommer du litt uti juli så anbefaler jeg deg å gå helt opp til porten og fiske deg nedover hele elven.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...