Gå til innhold

Tips til flufiskesett 3# ?


Johnsen

Anbefalte innlegg

Gjest storfemti

Har en Slate Light Weight 8' #3 som er virkelig morro å kaste med, anbefaler den på sterkeste. Er flere som gliste bredt når de prøvde den. Myk og spenstig stang, perfekt til små elver, tjern og bekker. Koster 2999kr for et sett med alt inkludert, noe som er innenfor budsjettet ditt :)

 

http://prima-villmark.no/goxpage00000029dbp9023.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Slate Light Weight 8' #3 som er virkelig morro å kaste med, anbefaler den på sterkeste. Er flere som gliste bredt når de prøvde den. Myk og spenstig stang, perfekt til små elver, tjern og bekker. Koster 2999kr for et sett med alt inkludert, noe som er innenfor budsjettet ditt :)

 

http://prima-villmark.no/goxpage00000029dbp9023.html

 

var fin den ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Slate lightwight-pakken til Prima ser og høres bra ut. Men jeg lurerpå en ting. Hvis man skal velge "størrelse/kapasitet" er #4-5 den laveste klassen. Hvis man ser på fluesneller spesifikt, oppdager mann at den samme snella (Slate H20 også eksisterer i #3-4. Jeg er som sagt opptatt av lav vekt. Jeg kan selvfølgelig bare ta en telefon til Prima å spørre om mann kan få den levert med #3-4-snelle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Takk for tips! Slate lightwight-pakken til Prima ser og høres bra ut. Men jeg lurerpå en ting. Hvis man skal velge "størrelse/kapasitet" er #4-5 den laveste klassen. Hvis man ser på fluesneller spesifikt, oppdager mann at den samme snella (Slate H20 også eksisterer i #3-4. Jeg er som sagt opptatt av lav vekt. Jeg kan selvfølgelig bare ta en telefon til Prima å spørre om mann kan få den levert med #3-4-snelle:)

 

Tipper de leverer den i #3 også, hvis ikke, gå bare for stanga og sjekk Skittfiske.no etter en Vision GT 4-5 til ca 5-600kr. Eventuelt hør med Prima om du kan få et tilbud med en annen snelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en titt på danielsson hvis du skal ha en minimal lett snelle.. den er jums jums ;D  ca 1800 kroner for snella men det er det verdt

 

1800,- for snella

500,- (+-)for snøre

200,- i backing

 

Så har du 500,- til overs å bruke på stang :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at Skittfiske selger danielson midge med sine 78 gram for 1299,- Spørs om ikke det blir 2'er-stang i stedet:)

Går greit med 3'er snøre på Midge'n også, om du bruker syltynn backing og Loop Opti Creek snøret.

Fyller akkurat snella, med sine 17 meter  ;D

#2 blir så sårbart for vind at det knapt blir anledninger til å bruke det.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at Skittfiske selger danielson midge med sine 78 gram for 1299,- Spørs om ikke det blir 2'er-stang i stedet:)

 

Jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale Midge. Bruker den selv til mitt lette lurefiske. Har Loop Nymph og Dryfly også.

Nymph-snella mener jeg kostet rundt 2700,- for 10 år siden! L & K!

 

Mvh Sjur 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at Skittfiske selger danielson midge med sine 78 gram for 1299,- Spørs om ikke det blir 2'er-stang i stedet:)

Går greit med 3'er snøre på Midge'n også, om du bruker syltynn backing og Loop Opti Creek snøret.

Fyller akkurat snella, med sine 17 meter  ;D

#2 blir så sårbart for vind at det knapt blir anledninger til å bruke det.

 

Lars

 

Har aldri prøvd å fiske med #2 -utstyr, men det selvfølgelig et poeng at det er udugelig i vind. Men hvis man har 5# fra før, er det gøy å ha et ultralett sett til vindstille dager. Tenkte å bruke det i bekker og tjern. Hva gjør at 3'er-snøret du nevner får plass på midge'en? Er det tynnere enn normale snører i samme klasse, men med samme vekt som 3'er-snører ellers? Trenger ikke så mye backing:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at Skittfiske selger danielson midge med sine 78 gram for 1299,- Spørs om ikke det blir 2'er-stang i stedet:)

Går greit med 3'er snøre på Midge'n også, om du bruker syltynn backing og Loop Opti Creek snøret.

Fyller akkurat snella, med sine 17 meter  ;D

#2 blir så sårbart for vind at det knapt blir anledninger til å bruke det.

 

Lars

 

Har aldri prøvd å fiske med #2 -utstyr, men det selvfølgelig et poeng at det er udugelig i vind. Men hvis man har 5# fra før, er det gøy å ha et ultralett sett til vindstille dager. Tenkte å bruke det i bekker og tjern. Hva gjør at 3'er-snøret du nevner får plass på midge'en? Er det tynnere enn normale snører i samme klasse, men med samme vekt som 3'er-snører ellers? Trenger ikke så mye backing:)

 

snøret er 17m langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Interessante bemerkninger her, det er bra:) #3stang med #2 snelle og #2- eller #3-snøre er kanskje "optimalt"

 

du kan godt bruke en #2 snelle på en klasse 3 stang, om du har en biltemabutikk skøper du microdynema line der og får mange meter backing på dersom du velger ca. o.20 mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...