Gå til innhold
  • 0

Marbakke


AceOfSpeys

Spørsmål

Hei.

 

Leser en bok og ble litt usikker.

 

En marbakke, har jeg forstått det riktig hvis jeg tror at det er en brå overgang mellom grunna og dypet?

 

Prøvd å søke litt på nettet og i forum, finner ingen konkret beskrivelse og i forumet finner jeg ord her og der og en hel masse innlegg fra Marbakken:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

My man.... takk... har aldri vært borti ordnett.no før.

Det er en adresse jeg skulle hatt for leeeenge siden....

Du gjorde akkurat livet litt lettere for meg...

 

Hvilke merker er det du tenker på da?

Er en stor tilhenger av Islay av de fleste sorter, men Quarter Cask fra Laphroaig er det ingen som kommer i nærheten av for min del. Har flere whiskey som er fra 18-25 år og det er ingen jeg liker bedre enn QC. Ikke engang den 25 årige jeg har fra Laphroaig er så bra.

 

Men jeg har ikke låst meg fast, så jeg er åpen for forslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Ja, den er fin den..... ingen tvil... (ingen tvil om at dette er off topic heller, nei) ;D

 

Liker den godt... meeeen.... holder fortsatt på QC´en.

 

Sef byr jeg, god whiskey smaker sjelden så godt som når man deler opplevelsen. (som med så mye annet)

 

Vi kan starte en tråd i "Off Topic" skal vi legge opp en vote? ja ja ja!!!! ;)

 

"Eg e gira på freden!"

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

http://www.ordnett.no/ordbok.html?search=marbakke&publications=23&art_id=20289693

 

velkommen til forumet forøvrig......Men det finnes da bedre merker enn den du markedsfører...

 

 

http://www.ordnett.no/ordbok.html?search=fluefiske&search_type=&publications=23

 

Har null tillitt til denne "hjelperen" Staffan  >:(

Utfordret den til å hjelpe meg med ordet "fluefiske", kun alternativ for fluelort mm dukket opp  ;)

Golf derimot.... :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

I følge juridiske termer er marbakken der hvor bunnen begynner å falle sterkt. Høyesterett har også flere dommer ang. hva som omfattes av begrepet "marbakke". Det er nødvendigvis ikke der hvor det plutselig stuper fra noen meter til 20 meters dybde, men f.eks. på det punktet hvor dybden begynner å falle merkbart, dvs. et par meter dypere for hver 5-10 meter.

 

Interessant? Sikkert ikke.

 

Uansett, hva er det som er så fint med marbakke? Er det fler fisk i det området? Større mattilgang?

 

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

I følge juridiske termer er marbakken der hvor bunnen begynner å falle sterkt. Høyesterett har også flere dommer ang. hva som omfattes av begrepet "marbakke". Det er nødvendigvis ikke der hvor det plutselig stuper fra noen meter til 20 meters dybde, men f.eks. på det punktet hvor dybden begynner å falle merkbart, dvs. et par meter dypere for hver 5-10 meter.

 

Interessant? Sikkert ikke.

 

Uansett, hva er det som er så fint med marbakke? Er det fler fisk i det området? Større mattilgang?

 

André

 

Jo det var kult med en sånn definisjon.

 

Som jeg har forstått det så er mar bakken et fint sted for fisken, Mat kommer  opp fra og ned og der patruljerer den og ligger på lur og snapper opp det som kommer drivende. Det er også lett for fisken og stikke til dypere vann for å gjemme seg for disse folka som ikke vet å stealthe seg frem til fiskeplassen. Sikkert flere grunner? Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

stemmer det..

har flere marbakker utenfor huset.... sø står i strømmen og venter på byttet som kommer forbi.. står helt oppe på toppen noen ganger også..

sø skyter ned på dyperevann når den blir skremt.

Den står også nede i bunnen og skyter etter byttet lenger oppe i marbakken også

post-2700-13949863676854_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

;D ;D

 

huset skal leies ut i sommer ;)

 

 

Litt off topic, men jeg lurer på en ting.  Det var lenge en her på forumet som kalte seg Lasse17.  Han kom fra Stathelle - akkurat som deg.  Virket som en veldig hyggelig type, kanskje litt barnslig, men hvem er vel ikke det?  Visstnok flink til å skyte med pistol.  Spørsmålet er - kjenner du han, og vet du hvorfor han har sluttet å være her på forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

;D ;D

 

huset skal leies ut i sommer ;)

 

 

Litt off topic, men jeg lurer på en ting.  Det var lenge en her på forumet som kalte seg Lasse17.  Han kom fra Stathelle - akkurat som deg.  Virket som en veldig hyggelig type, kanskje litt barnslig, men hvem er vel ikke det?  Visstnok flink til å skyte med pistol.  Spørsmålet er - kjenner du han, og vet du hvorfor han har sluttet å være her på forumet?

 

Ja det var off topic lillevann. Skjer med at du alltid har en slik en hyggelig tone i dine meldinger her på forumet?

 

Jeg skjønner ikke helt hva du prøver å si, men dersom det er skryt fordi jeg alltid forsøker å holde en hyggelig tone her på forumet så sier jeg takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...