Gå til innhold

fillipinene


Steffen91

Anbefalte innlegg

Da e eg så heldig at skolen (sammen med odfjell shipping) har trukket meg ut som 1 av de 8 beste og blitt invitert ned til fillipinene 7 mars.

Derfor lurer eg på om noen som vet om noen muligheter for fiske der nede?

Om dere lurer så er det i Subic Bay, Olongapo. På kartet så er det en del elver som renner i nerheten, men alle renner ut i sjøen? finnes det noen form for anadrom fisk der?

 

Alt av tips settes veldig stor pris på  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som er gift med ei fra Fillipinene. Kan sjekke litt med dem. Det jeg vet er at det ikke helt rett fram å fiske der. Det meste er privateid og det er uro i deler av områdene. Altså finnes det områder du bør styre unna. Fillipinene er meget tett befolket og mye er forurenset. Ikke første reisemål for meg hvis jeg skal ut i verden og fiske. Men, forbereder du deg grundig så kan du sikkert få mye ut av en tur dit. Mustad har også en fabrikk på Fillipinene. Du kan jo prøve å kontakte noen der for å få litt mere info.

 

Stikkord er vel egentlig grundig forarbeid, noe du allerede er i gang med.  :) :)

 

bjorni

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte og kontakte mustad ja. vert og sjekka en del bilder fra subic bay. virker fantastisk fint der enkelte steder.

lest at der er over 2400 fiskearter der. mye " bass " i elvene. Det finnes og Milkfish som også går opp i elvene.

 

Det blir jo egentlig ikke noe fisketur. skal ned der og være med på opplæringen som odfjell gir sine fillipinske matroser. Men eg har jo fritid og, så tenkte og gjerne bruke den til og fiske litt.

post-2923-13949862001955_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Permit er en fantastisk morsom fisk, både i utseende og å fiske på. Vanskelig å få, men det gjør jo det hele enda morsommere:) Du bør nok ha en stang i klasse 8-10 om du skal gi det et realt forsøk. Å fiske Permit på Filipinnene tror jeg ikke det er mange som driver med, men kan jo være desto morsommere å få en. Leste på et annet forum at man ikke hadde hørt om NOEN som hadde fått Permit på flue der. Tenk da å være den første.. Høres kanskje umulig ut, men jævli gøy. Artiklene på midcurrent er veldig bra. Du kan hente ned god info derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jep. Han startet med og drive hotel ved Stjørdalselva, men flyttede til Malung, hvor hans kona kom fra.

Driver stadig laksefiskeskole ved Stjørdalselva. Har også fisket mye i Rena og Glomma, hvor jeg lærte ham at kende i -89.

Han har været tilknyttet Normark i mange år. Omsætter for ca. 75 mill. kr. fluer om året :o

Hyggelig kar. Send e-post og hils fra mig:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

fikk provd ut fiske en liten time i dag.. eneste sjangensen eg har hatt. fikk ingen ting, men så noe eg tror kan ha vert hav abbor og så en del tunfisk lengre ute som hoppet.

 

i går snorklet eg, men glemte da utstyret. Eg så en stoooooooooooooor stim av mindre tunfisk og da eg svømte igjennom den så eg 10 +++ baracudaer som la bak og ventet på og angripe.. følte at eg var midt i skuddvekslingen ..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...