Gå til innhold

noen som har vært?


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Gjest erland fjell

Blås i det der Demko - test selv i stedet. En god myggspiral brenner kanskje 8 timer - nok til en god søvn med åpent telt og spralen i åpningen, bruker det her sørpå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har testet det mye selv i østmarka, og i montenegro der myggen er brutal. funket ikke! jeg sier ikke at det ikke fungerer uten å ha testet det selv. kanskje det er kvalitetsforskjell på spiralene ???

 

8 timer? den jeg og gutta hadde med i skogen varte kanskje 1 time  :-\

 

Edit: lett litt rundt på nettet, og denne skal være utrolig effektiv:

 

http://www.raymears.com/Bushcraft_Product/284-Insect-Repellent-Nordic-Summer/

 

ulempen er at det setter seg på alt mulig, og varer ikke noe spesiellt lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

til syvende og sist er det opp til deg og orke ut til du blir "imun"......kanskje burde man lage et myrsumpakvarium og starte myggklekkinger inne på soverommet allerede ved påsketider :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Kanskje forskjell på myggspiraler, ikke godt å si, de finske jeg har pleid å kjøpe i Neiden virker i hvert fall bra, og brenner lenge- brenntida kommer jo an på trekken..

Det så ut som en test fra NRK Ut i Naturen, men det har jo blitt reine dame-TV, og jenter tåler ikke mygg i det hele tatt, ikke en eneste en....det sitter alltid noen blostinne småtasser oppunder teltduken når jg våkner etter en slik søvn, men etter 20-30 stikk i løpet av et par dager er jeg immun og merker ikke at de stikker engang, men blir jo litt lei av å harke og sytte mygg, så et godt myggnett vil jeg ha når det virkelig står på, fra st.hans og et par-tre uker framover. Da kan det være ille...og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg har en plan for nattesøvnen om jeg skulle dratt til finmark! drikke meg full :D

 

og ødelegge fisket dagen etter?, ja hele turen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en plan for nattesøvnen om jeg skulle dratt til finmark! drikke meg full :D

 

og ødelegge fisket dagen etter?, ja hele turen?

 

neida. trenger ikke å bli drita, bare full. da klarer jeg meg fint :)

 

edit: ikke hver dag staffan. kanskje et par ganger minst i løpet av en ukes tid ;D

 

vet ikke med deg, men jeg liker å bli litt full enten det er mygg tilstede eller ei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg har testet det mye selv i østmarka, og i montenegro der myggen er brutal. funket ikke! jeg sier ikke at det ikke fungerer uten å ha testet det selv. kanskje det er kvalitetsforskjell på spiralene ???

 

8 timer? den jeg og gutta hadde med i skogen varte kanskje 1 time  :-\

 

 

Vet ikke hva slags myggspiraler du bruker, men de jeg har prøvd fungerer utmerket! Alle insekter som måtte befinne seg inne i teltet kreperer i løpet av 10-15 minutter. Ganske nifst, faktisk...

Og jeg har tilbragt nokså mye tid i noen av Nordkalottens verste mygghull. Myggspiralen er rett og slett uunnværlig i den verste myggperioden nordpå (som dessverre er sammenfallende med den beste tørrflueperioden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...