Gå til innhold

Enkel teknikk og materiale til fluebinding


tob

Anbefalte innlegg

jeg vil tro at vanlig "hot glue" ....smeltelim er mye raskere og mye finere å bruke

 

Vel, trikset med gorilla limet, er at det "bobbler" opp naar det herdest....dvs, du faar luft bobbler inne i limen, og det skulle kunne brukest som flytehjelp......

 

mvh,

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg vil tro at vanlig "hot glue" ....smeltelim er mye raskere og mye finere å bruke

 

Vel, trikset med gorilla limet, er at det "bobbler" opp naar det herdest....dvs, du faar luft bobbler inne i limen, og det skulle kunne brukest som flytehjelp......

 

mvh,

 

Lars

 

ok.......det var stilig! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooooh. med farger ? ;D:D skal ta en tur til "clasern" snart ja!

 

har noen erfaring med smeltelim på sjøfluer? f eks jiggy. har bare prøvd epoxy, og jeg hater å jobbe med det :P

 

jeg har prøvd, ikke like lett å jobbe med som epoxy (sikkert siden jeg ikke har jobbet så mye med det), men de i farger funker sikkert supert til å lade hoder og ryggskjold i lækkre farger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Smeltelim blir heller ynkelig og skrøplig i forhold til epoxy. Tåler ikke en brøkdel, er jo bare å plukke av. Blir heller ikke like blankt å fint. Ikke vil det fungerer på samme måte som de gorillagreiene heller.

 

smeltelim for industrien er noe helt annet enn det man kjøper på billigbutikkene......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...