Gå til innhold

Dubrovnik-, Mostar-, Sarajevofiske


Prebbo

Anbefalte innlegg

nå har jeg googla mye....men finner ikke noe om ørretfiske i det området av bosnia....men kan ta helt feil.....

Men det gjorde jeg! http://www.localyte.com/services/14974--Bosnia+and+Herzegovina--Federation+of+Bosnia+and+Herzegovina--Mostar--DARIOs-Travel-Service?gwoconv=0380490723&PHPSESSID=b1ba1fb56e12678fe1eb2d9297233528 Dette her var guida turer, men det kan jo være mulig å komme seg dit ;) Tror gjerne dette var i orådet rundt Dubrovnik, men husker ikke helt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

du burde nok kontakte kortselere på stedet....det er ikke samme enkle forhold når du sal kjøpe deg kort som edet er i Norge....man er inne i den beste fiskesesongen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Some parts of B/H is a fishermans heaven, like New Zealand" - Lonely Planet 2006:-)

 

det er garantert, det tlf du fikk av meg på pm. han duden kan ta deg til et sted der du kan fiske mykmunnet ørret i krystallklar elv som NZ kan bare være misunnelig på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Kroatia/Bosnia i fjor sommer, dog ikke med fiskestang ;)

 

Vet at det er noen fossefall med fine elver som heter Krka falls ellerno. Der skal det vist være bra. Ellers er det nok masse fine elver og innsjøer, så en del av de på busstur fra Kroatias riviera og inn til Dubrovnik gjennom Mostar i Bosnia. Fint landskap. Mye østersfarmer i vassdraga der.

 

Sjekk ut fiskemulighetene i Krka falls. Vil gjerne ha tilbakemelding, Krotia er det fineste landet jeg har vært i (type syden-land iallefall).

 

Bra havfiskemuligheter der også. Mange morsomme fiskearter, stort fisk etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake, og for noen siiiiiinnsyke elver det var der nede!! Fisket nord for Mostar og rundt byen Konjic, og selv om ikke fangsten var allverden, så var turen fantastisk. Guiden vår sa det var litt for tidlig i sesongen, så jeg skylder på det, men noen ørreter ble det. Den største som gjengen jeg fisket med, var 1,6 kg med fin kond. Vi fisket stort sett bare med nymfer og lette sluker etter anbefaling fra guide. Anbefaler absolutt alle å komme seg ned dit og fiske. Fantasktiske naturomgivelser, grønt vann og trivelige folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake, og for noen siiiiiinnsyke elver det var der nede!! Fisket nord for Mostar og rundt byen Konjic, og selv om ikke fangsten var allverden, så var turen fantastisk. Guiden vår sa det var litt for tidlig i sesongen, så jeg skylder på det, men noen ørreter ble det. Den største som gjengen jeg fisket med, var 1,6 kg med fin kond. Vi fisket stort sett bare med nymfer og lette sluker etter anbefaling fra guide. Anbefaler absolutt alle å komme seg ned dit og fiske. Fantasktiske naturomgivelser, grønt vann og trivelige folk.

 

fint at du trivdes der nede ja :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stortrivdes:-) Den største jeg fikk var 1,2 kg, noe som egentlig er helt topp! ;D Takk for tips og hjelp i forbindelse med turen Igor og dere andre!

 

1,2 er meget pent der nede, selv om jeg har sett noen syk store fisk i rapport-delen av bladet musicar (fluefisker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...