Gå til innhold

Favoritt vingematriell spent spinner!


Jan Erik Lund

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd å lage spinere med svarte nesten massive vinger som så å si ikke slipper igjennom noe lys??

 

Mvh

 

Gulars

Har bundet noen spinnere med sorte vinger av polygarn i vinter, men har naturlig nok ikke fått testet dem enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Midt på 90-tallet sendte Gary LaFontaine meg en hel pappask DuPont antron for ESPene sine, samtidig som han gav meg 20-30 pakker klar antron som han ville jeg skulle prøve i Clear Wing Spinnerne sine, og siden da har det vært min favoritt for spent vinger. Det var en mye stivere variant enn den for ESP/DSPene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt på 90-tallet sendte Gary LaFontaine meg en hel pappask DuPont antron for ESPene sine' date=' samtidig som han gav meg 20-30 pakker klar antron som han ville jeg skulle prøve i Clear Wing Spinnerne sine, og siden da har det vært min favoritt for spent vinger. Det var en mye stivere variant enn den for ESP/DSPene.[/quote']

 

Er dette det samme materialet som Sparkle Yarn som man finner på hjemmesidene hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Midt på 90-tallet sendte Gary LaFontaine meg en hel pappask DuPont antron for ESPene sine, samtidig som han gav meg 20-30 pakker klar antron som han ville jeg skulle prøve i Clear Wing Spinnerne sine, og siden da har det vært min favoritt for spent vinger. Det var en mye stivere variant enn den for ESP/DSPene.

 

Er dette materialet eller tilsvarende å få fatt i idag ?

 

I fjor benyttet jeg Bodyfur fra Saap til vingemateriell på noen spentspinners og no hackle fluer. Nå er det jo strengt tatt ikke det dette materialet er beregnet for, men jeg hadde gode resultater med bruken. Funket i de fleste situasjoner, slapp fanget vann lett etter et par harde luftkast og fløt fint. Har imidlertid alltid noen cdc-spinners og spinners med oppbundet hackel om fisken skulle være "picky" men det ble sjelden behov for å bytte til det.

 

Mvh

rjf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruge alle disse syntetiske materialer, vi har jo alle nogle hacker, jeg laver et hackel af de store fjer der sidder på toppen af nakken, laver en hackel som på en almindelig tørflue, derefter tvinder jeg dem til hver side og samler dem med en ottetal tørn, de bliver ikke så klumpet som mange syn. Materialer. Også her kan jeg undvære det syntetiske.

 

/Loke

post-0-13949845352848_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalle

Har noen prøvd å bruke hvit FLUORO FIBRE som selges av aktiv fritid. det ligner litt på organza men en aning tynnere fibre. har bundet opp noen fluer men ikke fått testet de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...