Gå til innhold

ny dt fra vision...


Sven Kalmar

Anbefalte innlegg

Dette høres spennende ut, iallefall for de av oss som liker DT snører  8)

 

Her er iallefall hva reklamen sier om det nye DT snøret fra Vision:

 

Cult DDT

"This special double taper line has different taper profiles on both ends. One is short while the other is long so you can choose between a delicate and a more aggressive presentation. For long distance casts where ultimate line control is needed the DDT performs brilliantly with a shorter taper in front, you might even have to add some running line at the end…"

 

http://www.visionflyfishing.com/page.php?page_id=33&c=32&pid=122

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok jeg så en test med noe interessante betrakninger om DT liner :-Xmen fikk ingen informasjon om hvordan de forskjellige taperingene var f.eks...tøfft at noen lager DT liner..fler og fler ser hvor nyttig dette er som treningssnøre, og det har helt klart sin sjarm til fiske også...det er jo ike noe enten eller greie dette her...for mange en liten men nyttig utvidelse av perspektivet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres spennende ut, iallefall for de av oss som liker DT snører  8)

 

Her er iallefall hva reklamen sier om det nye DT snøret fra Vision:

 

Cult DDT

"This special double taper line has different taper profiles on both ends. One is short while the other is long so you can choose between a delicate and a more aggressive presentation. For long distance casts where ultimate line control is needed the DDT performs brilliantly with a shorter taper in front, you might even have to add some running line at the end…"

 

http://www.visionflyfishing.com/page.php?page_id=33&c=32&pid=122

 

 

 

Dette skrev jeg om i en mail til en kompis for et års tid siden. God mulighet for å få enda mer ut av en DT, den snille enden til lette tørrfluer på dagtid og den "sinte" enden til å presentere en diger Montana i mørket!  ;)

 

Tydelig flere som tenker i samme baner!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne trenden er helt klart positiv.

 

Mitt ønske er at noen lager et DT snøre med en høytflytende tupp på den ene siden og en glassklar intermediate tupp på den andre siden  8)

 

Mange spennede muligheter her....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...