Gå til innhold

Billigere Organza?


Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli lei av å betale 40 kr for tre små "ark" med organza. Er det noen som vet om hobbeybutikker e.l. som har tilsvarende produkter? Hva med å starte en tråd hvor vi legger ut alternative materialer som luftfiltervinger, malerkostfibre etc. Mulighet for å spare mye på fluebindingsbudsjettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder organza så kan du jo prøve Panduro eller SGS, jeg har ikke bestil herfra selv så jeg vet ingen ting om kvaliteten. Den er i allefall billig. Det kan hende det går under navnet brudeslør!

Det er også mye annet som kan brukes til fluebinding hos disse to.

 

Du burde kansje se litt på en bok som heter "bare ett kast til" mye stygge fluer, men også ganske fornuftige fluer. Her er det noen alternative binde måter, for en god del møster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli lei av å betale 40 kr for tre små "ark" med organza. Er det noen som vet om hobbeybutikker e.l. som har tilsvarende produkter? Hva med å starte en tråd hvor vi legger ut alternative materialer som luftfiltervinger' date=' malerkostfibre etc. Mulighet for å spare mye på fluebindingsbudsjettet.[/quote']

 

Kjøpte min Organza hos Jarle&Bjørnar, og betalte litt i overkant av 20 kr og jeg synes ikke det er så ille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg kjøpte betalte jeg 39,- for tre ark. Men i dag var jeg på Panduro og kjøpte organza til meg selv, mine fremtidige barn, barnebarn, oldebarn, tippoldebarn........ Det kostet meg 30,- I tillegg måtte jeg nappe med meg ett garnnøste i tilfelle noen kompiser vil ha bundet opp 354 678 red tag. Tok også meg meg noen øyne (20 stk til 15,-) i tilfelle jeg skulle få lyst til å lage noen streamere. Mye penger å spare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Der kan du se. Mye å spare ved å være kreativ. Det er jo dette som er Staffans store styrke. Beveger seg utenom oppmerkede løyper. Noen ganger går du deg bort, men i de fleste tilfellene kommer du deg velberget hjem. Man skal være klar over at nesten ingen ting av det vi bruker til fluebinding av syntetisk materieler er lagd for dette formålet. Vær kreativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke annet en det jeg har fått av staffa+ Chenille har jeg funnet i gamle gardiner, dubbing som jeg har laget av garn, Kattepels osv. Til sjøøret og gjeddefluer skal man kjøpe glitter på salg etter jul. Det er masse muligheter. Snakk med jegere om rådyr, snarejegere slumper å få ekkorn. Norsk ekkornhale er det beste du kan få. Ta dere god tid i garn og hobbyforettninger. Kjøp ei lita kaffekvern og sett i gang.

 

"Any meticulous attention to color or detail is wasted effort."

 

- Vincent Marinaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternative og billige bindematerialer ?

 

Da vil jeg anbefale boka "ROADKILL FLYTIER: A DISCOURSE ON CRUISING AND COLLECTING", av Tom Kincane :D

 

For de som vil ta det litt lengre så kan boka "The Roadkill Cookbook" være fin å ha med på tur........ laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...