Gå til innhold

Skal kjøpe meg Klinge, hvilken?


Anbefalte innlegg

Jepp, anda har flere og kan helt klart annbefalle disse :)

Er helt rå stenger på vannkast, Jostein Berg testet 4-5 min forrige helg og han bare gliste rått.

Er selv elendig på vannkast, men når jeg virkelig treffer, så spenner stanga seg opp helt fra korken og bare "sparker" snøret iveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessante stenger ifra steffen gutta...

Jeg kan jo ikke fri meg for å anbefale de to beste allround stengene jeg kunne tenke meg til ørret...9' i #5 BIIt og 9' BIIx #6...disse er meget lettkastede med dype flotte aksjoner...vannkaster "like a dream" ;)

Og de er også utsatt for "god kvalitetskontroll"...hva nå det enn måtte bety.

Veldig lette klinger...føles lettere enn Orvis Helios...men er et par gram tyngre tror jeg.

 

Stig (som kjøpte orginal monterte, fordi de er så j.... flotte :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Denne har en spesiell aksjon, den flekser på en spesiell måte i bunnen, du må venne deg litt til denne, men den er vidunderlig og lettkastet når du har funnet ut av aksjonen......så du kan bare handle dersom du synes det er gøy å finne ut av stenger.....virker garantert.....mange vil synes at den stiverer serien også er bløt, altså den som heter western.....liker tanken din nå OME

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

kjøp en western dersom den skal brukes i havet, kan ikke sammenligne med Scott......men du får mye morro.....pass på å få saltvannsbestandige komponenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ser at classic trout leveres opp til #5, da må jeg også vurdere western #6. Fisker en del sjøørret også.

Er veldig i tvil hva som passer meg best, kan du samenligne disse to seriene med f.eks Scott g/g2?

 

Takker for gode tilbakemeldinger staffan.

 

mvh Andreas

 

 

Classic Western er den som likner mest på Scott G2 mens Classic Trout (min favoritt :D) er enda litt dypere.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at classic trout leveres opp til #5, da må jeg også vurdere western #6. Fisker en del sjøørret også.

Er veldig i tvil hva som passer meg best, kan du samenligne disse to seriene med f.eks Scott g/g2?

 

Takker for gode tilbakemeldinger staffan.

 

mvh Andreas

 

 

 

Neimen Andreas da,

Er det bare Staffan du skal takke for gode råd?

Du ser med andre ord helt bort ifra mine og andres anbefalinger ???

Ja, ja...sånn kan det gå...lykke til ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe beklager takk for gode råd Stig ;) Hadde vært skikkelig digg med en BIIx #6, men den blir sabla dyr før den er ferdig snurra... For tanken var å bruke litt penger på ringer og snellefeste slik at det ble litt pent vettu..

 

Annbefaller ringer fra Snakebrand, utrolig smekkre ringer til en ok pris.

http://www.snakeguides.com/

 

Ellers er det bra utvalg på Flyfishing Master i Sverige.

http://www.flyfishingmasters.se/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...