Gå til innhold

Ålgård


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

15.06 var dagen da jeg skulle få prøve meg på bekkerøya.

Jeg ble hentet av en veldig hyggelig kar med navn Sigve som skulle ta meg med til et vann han vet det er mye bekkerøye i. Etter mye kjøring og vakker utsikt kom vi fram og jeg ble helt skjelven når jeg så vannet.

Kom ned å fikk rigget opp utstyr, jeg fikk tips om hvor fisk sto og fluevalg. Sigve kan virkelig det med å varte opp gjestefiskerne sine :) Og belønningen lot ikke vente på seg og den første bekkerøya for dagen var et faktum og turen var berget for min del. Men det stoppet ikke dær, Sigve tok meg med videre til flere fine plasser rundt vannet og jeg fikk mange flere røyer, turens største blei en flott fighter på 4-500 gram. Dette fiske etter disse flotte fiskene ga virkelig mersmak og det er garantert at dette ikke var siste turen min etter denne flotte fisken.

En ENORM takk til Sigve som tok seg tiden til å frakte og guide meg til mine første bekkerøyer :D

 

 

 

post-1360-13949865812885_thumb.jpg

post-1360-13949865813318_thumb.jpg

post-1360-13949865813721_thumb.jpg

post-1360-13949865814098_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hyggelig lesing Bjørn Tore. Det var min første gang i røyevann så tidlig på året. Jeg hadde lovet masse røyer. For det pleier vi alltid å få, masse røyer. Jeg tror faktisk jeg kan driste med ut å si at jeg til og med hadde vært litt ydmyk med å love noe stor fisk og at hvis vi fikk, eller helst Bjørn Tore, en på 500 g måtte vi si oss fornøyde.

 

Selv har jeg best erfaring med røyefiske i august måned og vår årlige guttetur til en hotspot langt inne i fjellheimen vekk fra byens mas og tjas. Du har en åpen invitasjon Bjørn Tore :)

 

Må legge til at vannet ligger på 706 moh. Vi parkerte bilen på 845 moh. Kult å vite at vi "klatret" ned til vannet :)

 

Skulle prøve å ta en trofébilde men fisken glapp rett før jeg fikk tatt bilde :)

post-969-13949865817153_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...