Gå til innhold

laks og sjøørret i møre og romsdal


Anbefalte innlegg

Virker som det er veldig langt mellom hver fisk - ikke akkurat overraskende med tanke på hvor dårlig det har vært de siste årene - men har faktisk fått et par stykker siden jeg kom hjem til Sunnmøre på påskeferie i slutten av forrige uke... Søndag avsluttet jeg en flott fisketur i strålende vær med en blank og fin sjøørret på ca. 55cm, og i ettermiddag fikk jeg en liten en på 6-700 gram. Jeg kunne og burde også fått flere, men etter en lengre fiskepause har jeg hatt en tendens til å være noe ivrig i tilslaget :P Begge fiskene hadde forøvrig lus på seg, og spesielt den jeg fikk i dag hadde mange med anslagsvis et tyvetalls lus på hvert gjellelokk og flere bakover ryggen mot sporden :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 3 uker senere...

Var en tur til favoritt spotten min i går.

Litt vel blikk etter min smak, men dog mye fisk som vaket og hoppet.

Ble 2 stk i håven på meg (6-700 og 200g), masse lugg og et par fastfisk som glapp.

Største tok på en rosa glimmer reke og den minste tok på en lilla glomma spesial.

Tur kompis fikk håvet 5stk fra 200-500g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var en tur til Tresfjorden lørdags ettermiddag/kveld. Hverken såg eller kjente napp. Er det noen som har fått noe sø i Tresfjorden iår?

Fredagskvelden var en fisk kompis og eg i Valldal. Kun noen få napp, fikk ingen sø i hoven. Men fisk var der, og noen vak viste stor fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur til Tresfjorden lørdags ettermiddag/kveld. Hverken såg eller kjente napp. Er det noen som har fått noe sø i Tresfjorden iår?

Fredagskvelden var en fisk kompis og eg i Valldal. Kun noen få napp, fikk ingen sø i hoven. Men fisk var der, og noen vak viste stor fisk.

har fisket i tresfjord i år.. og har sett fisk dær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sø fiske er godt igang, og vi håper alle på bra laksefiske i elvene. ;D

Etter en lang vinter med fluebinding for mange av oss, er det fluekasting som nå gjelder for å prøve alle de ulike fluemønstrene vi har "klekket" ut. 

For de som bor i Ålesunds område, vil det være fluekastertrening på tirsdager kl.18.00 ved Ålesund Jeger og Sportsfiskerforeningens klubbhus i Fremmerholen ved Brusdalsvatne.

Vi forsøker å samle flest mulig til felles kastetrening, og er interessen stor nok, kan vi satse på mer videregående fluekasterkurs senere.

Følg med på http://www.njff.no/aalesund/artikkel?displaypage=TRUE&element_id=8923350 for siste nytt med fluekastertreningen og fiskeaktiviteter.     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sø fiske er godt igang, og vi håper alle på bra laksefiske i elvene. ;D

Etter en lang vinter med fluebinding for mange av oss, er det fluekasting som nå gjelder for å prøve alle de ulike fluemønstrene vi har "klekket" ut. 

For de som bor i Ålesunds område, vil det være fluekastertrening på tirsdager kl.18.00 ved Ålesund Jeger og Sportsfiskerforeningens klubbhus i Fremmerholen ved Brusdalsvatne.

Vi forsøker å samle flest mulig til felles kastetrening, og er interessen stor nok, kan vi satse på mer videregående fluekasterkurs senere.

Følg med på http://www.njff.no/aalesund/artikkel?displaypage=TRUE&element_id=8923350 for siste nytt med fluekastertreningen og fiskeaktiviteter.     

Kjempe flott :)

Jeg kommer hvertfall!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sø fiske er godt igang, og vi håper alle på bra laksefiske i elvene. ;D

Etter en lang vinter med fluebinding for mange av oss, er det fluekasting som nå gjelder for å prøve alle de ulike fluemønstrene vi har "klekket" ut. 

For de som bor i Ålesunds område, vil det være fluekastertrening på tirsdager kl.18.00 ved Ålesund Jeger og Sportsfiskerforeningens klubbhus i Fremmerholen ved Brusdalsvatne.

Vi forsøker å samle flest mulig til felles kastetrening, og er interessen stor nok, kan vi satse på mer videregående fluekasterkurs senere.

Følg med på http://www.njff.no/aalesund/artikkel?displaypage=TRUE&element_id=8923350 for siste nytt med fluekastertreningen og fiskeaktiviteter.     

høres fint ut..kommer :) skal formidle det videre til andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...