Gå til innhold

Ny bindestikke.. Montana Mongose vs Renzetti


Rennestraum

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe ny bindestikke da min gamle har gjort jobben sin... :rolleyes:

Foreløbig har jeg kikket på Renzetti Traveler og presentation 2000.... Kom over Griffin Montana Mongose på nettet, og kan ikke nekte for at jeg liker det jeg ser! Spørsmålet er bare; Er det så bra til den prisen der?? 1999,- ;D... Noen som har erfaring med noen av disse stikkene? Blir sikkert Renzetti jeg kjøper, men om Griffin er like bra så er jo valget enkelt!  :D Gidder bare ikke skeive kroker som knekker etter 2 fisk...eller løs krok i stikken!

Takker for alle svar!  :-*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Griffin Montana Mongoose stikka du lurer på. Har hatt den i 3-4 år nå, og etter hva jeg vet så er det endret litt på utseende. (Rotary sveiva)

Har vel bundet 400-500 fluer på den vil jeg tro, og du bør ikke være redd krokholdet, det er knall bra. Kjeften skader heller ingen kroker. Jeg binder for det meste Ørret fluer. Jeg har en ting å utsette på den og det er lageret, eller selve akselen på rotary funksjon. Den er ikke særlig "smooth" ikke at den hakker Det er ikke kulelager på den, men en aksel med teflon foring eller lignende, og skruen må starmmes opp etter litt bruk. Har ikke planer om å bytte den ut av ovennevnte grunn, så det er sagt.

Jeg fikk tak i min den gangen for ca 1100,- og syntes den er verdt den prisen, men for 2000,- har du litt mer å velge i. Jeg kjenner ikke til Renzetti, men har inntrykk av det er meget bra saker. Det blir valgets kval på deg nå stianM

 

Mvh Per M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann StianM.

Jeg har hatt min Renzetti Traveler i bortimot et år nå og jeg syntes det er en helt suveren bindestikke!!!Jeg har ikke prøvd de andre nevnte stikkene,så jeg er vel ikke rett mann til å si hva som er best...men jeg vet hvertfall at  Traveler`n er helt sheriff 8)!!!Kjøpte min fra cabelas.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...