Gå til innhold

vision vadebukse extreme zip STKFT, noen med erfaring?


glenand

Anbefalte innlegg

hei. jeg er en fersk nybegynner når det kommer til fluefiske, kom over noe jeg tror er et godt tilbud, kjøpte vadebukse fra vision, extreme zip og vision flywater vadesko til en pris av 1599,- buksen koster vel alene 2999,- el noe.. når det kommer til pris tror jeg at det var bra, men er kvalieteten og varene bra? er det noen som har erfaring med disse produktene?

 

ellers noen som hare andre tips til en nybegynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Er på andre sesongen med de buksene og er sålangt fornøyd. :)

Vet ikke om det er kommet en ny revisjon men jeg savner å kunne tre beltet rundt livet slikt at det ikke faller av når jeg åpner beltespennen.

 

Ellers så har jeg bare hørt godt om de buksene. 1600,- for bukse og sko er en bra deal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Har buksa selv, men min lakk allerede første gangen jeg prøvde den. Er en meget bra bukse etter det jeg har blitt fortalt, tåler en del juling før det går hull. Men, og det er et stort men, den puster ikke akkurat så bra at det gjør noe. Så skal du gå på lange turer men den, vil du bli bløt uansett, for pusteegenskapene er dårlige som sagt. Til bare bruk i elva og normal gåing, så er den mer enn bra nok. Skoene har jeg ingen erfaring med, men filt er heldigvis på vei ut. Pass deg på vått gress, ellers kan du havne på baken fortere enn du kan si ibsens ripsbusker og andre buskvekster ;D

 

Annen tips er å vaske buksene etter endt tur, holder med hageslangen evt i dusjen. Heng opp buksa til den er tørr før du legger den bort. Når stoffet i buksa fortsatt er bløt etter du har gått opp av elva, trenger den en vask og ny impregnering. Da vasker du buksa med Nickwax TechWash og impregnerer den med eks Revivex. Etter du har sprayet buksa med impregnering, tørk den med en hårføner til du ser at det slutter å dryppe, så heng den opp og la den tørke videre. Mulig dette gjelder bare for Gore Tex bukser? Tipper noen retter meg om det er så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort et mer enn greit kjøp. Har brukt en sånn i 2 år og er kjempefornøyd. Som det nevnes her savner jeg også beltehemper som holder vadebeltet på plass hvis det skal løsnes på, samt en liten lomme til oppbevaring av div. Ser det er kommet på nyere modeller ( raptor ). Husker jeg ikke feil betalte jeg samme pris for bare buksen som du fikk bukse og sko for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radipor heter den nye modellen til Vison. Den har og en lomme  ;)

 

Valgte den fremfor Simms G4 buksen da jeg ikke fant noen G4 bukse med riktig passform, Large hadde for små sokker og XL ble for romslig.

 

Forløpig svært godt fornøyd med buksen, glidlåsen fungerer 100% så jeg har vært ubegrunnet skeptisk til vadebukser med glidelås ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buksa er fin den, virker slitesterk og har en fin passform! :) Har ikke hørt noe klaging fra andre brukere ang ødelagt glidelås, men jeg har nå greid å splitte min..(uten noen som helst form for makt og hardhendt behandling.) Håper og regner med at det vil være en smal sak å få ny bukse hos forhandler! Den har et par minus, belteholder og liten oppbevaringslomme mangler, kjekt å ha. Det største bakdelen er helt klart at den puster som en proff-søplesekk fra byggern.. Alikavæl, til den prisen, terningkast 5.

 

I dag får man jo buksa til under tusenlappen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si at jeg fikk med en taske, sånn rumpetaske lignende sak som jeg skal feste i toppen av vaderen, der glidlåsen slutter, der har jeg plass til litt oppbevaring!

jeg blir bare mer og mer fornøyd med kjøpet!! flott side dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si at jeg fikk med en taske, sånn rumpetaske lignende sak som jeg skal feste i toppen av vaderen, der glidlåsen slutter, der har jeg plass til litt oppbevaring!

jeg blir bare mer og mer fornøyd med kjøpet!! flott side dette her...

 

Der er også buksa kjekk, "D-ringer" til feks vision midgepack.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har min på andre året og er godt fornøyd.  Den er slitesterk - har gått mange mil med min og tømt mange liter med svette, for den puster vel strengt tatt ikke, men hva gjør vel det.  Lukten av svett vadebukse hører sommeren til - akkurat som lukten av solkrem på solbrune kvinnebryst blant markjordbær og grønt gras på setereng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den nå i vinter, og har brukt den så langt i år uten å egentlig ha noe å utsette. Men jeg ble skuffet over pusteegenskapene på buksa i sommervarmen. Brukte den kun en dag nå på Renatreffen, det var riktig nok jævlig varmt sist uke. Glad jeg hadde med meg min gamle Simms rivertek, som var atskillig mer komfortabel i varmen :) Men da snakker vi om en annen pris også videre. Ellers må jeg si at Zip er konge! "Prostata-vadere" for oss gamle kara detta;D  ;D

 

Per M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har min på andre året og er godt fornøyd.  Den er slitesterk - har gått mange mil med min og tømt mange liter med svette, for den puster vel strengt tatt ikke, men hva gjør vel det.  Lukten av svett vadebukse hører sommeren til - akkurat som lukten av solkrem på solbrune kvinnebryst blant markjordbær og grønt gras på setereng.

 

he he, du får en kjemisk bombe til å høres ut som en natulig del av en vakker sommerdag.  Hva er vel mer behagelig enn å legge seg i et telt sammen med en fiskekompis som har en vadebukse som ikke puster. Selv myggen vil prøve å presse seg ut gjennom teltduken.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...