Gå til innhold

Noen som har vært i Tisleia nå i august?


Juvis

Anbefalte innlegg

Eller har det vært flomvann (26kubikk) hele tia? Lurer på en tur neste helg.

 

Hei,

 

Den har vært på rundt 26 kubikk i godt over en uke nå. For litt over to uker siden gikk den på 42 kubikk en fire dagers tid mener jeg å huske, så gikk den ned til 35 et par-tre dager, før den fant dagens nivå.

 

Var der forrige helg, ikke det helt store. Fikk en fisk på rundt tre hekto og noen veldig små fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller har det vært flomvann (26kubikk) hele tia? Lurer på en tur neste helg.

 

Hei,

 

Den har vært på rundt 26 kubikk i godt over en uke nå. For litt over to uker siden gikk den på 42 kubikk en fire dagers tid mener jeg å huske, så gikk den ned til 35 et par-tre dager, før den fant dagens nivå.

 

Var der forrige helg, ikke det helt store. Fikk en fisk på rundt tre hekto og noen veldig små fisk.

 

Ja tallene du nevner må nesten ansees som flom i en del partier av elva... Kan vel ikke håpe på at den skal komme seg ned på 14-15 da nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tallene du nevner må nesten ansees som flom i en del partier av elva... Kan vel ikke håpe på at den skal komme seg ned på 14-15 da nei.

 

Elva er også fiskbar i enkelte partier slik vannstanden er nå, men da den gikk på 42 kubikk var det jo helt klart flom og veldig vanskelig.

Tisleifjorden ligger på høyeste vannstand nå, så da går det på overløp i tillegg til det de slipper ut igjennom slusene.

De kommer nok ikke til å dra ned vannføringen i elva mot normalnivå før de har fått unna litt mer vann i Tisleifjorden vil jeg tippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg var der i 9 dager nå i August... mye vann ja :(

Men fikk helt greit med fisk, største på 650g :) Så det går helt greit, men det er ikke helt toppers. Da jeg var der gikk det sånn rundt 25-30 kubikk...

Det gikk mange timer mellom hver fisk....

Men fikk en følelse av at det ble dårligere og dårligere for hver dag som gikk..

 

Ta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...