At det vil være noen reklamasjoner på alle produkter, uansett hva det gjelder, bør ikke være noen bombe for noen. Dette gjelder selvsagt også våre produkter. Før jeg tar for meg selve snella vil jeg først presisere følgende:
Det blir her i denne tråden blandet sammen 2 sneller som kommer fra 2 forskjellige leverandører. At Streamstix Troutseeker (TS) belastes med mer negativ omtale enn strengt tatt nødvendig pga. Destination Fishing (DF) sin kopi - Water Elements (WE) - er ikke på noen måte rettferdig. Det samme gjelder andre veien. Vi har vår kvalitetssikring på våre sneller før de blir sendt ut og DF har sin. De tidligere snellene som ble solgt gjennom DF hadde, så vidt meg bekjent, samme kvalitetssikring som WE i dag. Det bør derfor skilles mellom årets TS og DF-solgte TS/WE. Jeg kan selvsagt bare svare for årets TS og de som Tmags kvalitetssikret ifjor.
Vi har i skrivende stund hatt 11stk reklamasjoner og 1stk uheldig omtale i Jakt & Fiske. Gjennom diverse andre tester har både årets og fjorårets TS kommet meget godt ut. Selvfølgelig henger man seg da opp i den ene negative og kaller TS for en møkkasnelle... At det vil være noen som har en snelle de ikke er helt fornøyd med, og likevel ikke reklamerer, er ganske sikkert. Det er ikke noe nytt hverken for våre produkter eller andres. Av de 11 reklamasjonene og den ene i testen er fordelingen slik at 6stk er solgt i fjor (DF) og 5stk + testsnella solgt/levert i år eller gjennom andre butikker i fjor. Av disse er det 1stk som ikke er 002 Titanium eller 004 Titanium. Den ene var en 23 (001) grønn. Av flere hundre solgte sneller er dette å regne som et lavt reklamasjonsnivå, men selvsagt ikke helt i tråd med vårt mål. Fjorårets mottatte reklamasjoner har jeg lite kunnskap om.
Er du så uheldig å ha en TS som ikke virker som den skal (Streamstix TS og ikke WE) er det bare å kontakte Streamstix AS via mail eller telefon (alle opplysninger finner du på www.streamstix.no) dersom butikken ikke kan hjelpe. All reklamasjon har høyeste prioritet da kunden allerede har betalt for varen.
Selv om det går greit å fikse enkelte ting selv vil jeg alltid anbefale å la butikken eller leverandør ordne opp i problemet. Dersom du ved et uhell skulle gjøre mer skade enn godt er, vil det da egentlig være utenfor reklamasjonsrett. Jeg er selv fluefisker og vet hvor ille det er at ting svikter under fiske (og det er jo da det som regel skjer), så kontakt oss før du gjør noe. Da er vi klar over problemet før du eventuelt er mer uheldig.
Til opplysning Henning:
Jeg har solgt mange av den snella du har avbildet i avataren gjennom min tidligere jobb i Hemsedal Sport + at jeg har 8stk selv. Faktisk var det en del reklamasjoner på den også. Men det gjør vel ikke den til en møkkasnelle? Eller skulle jeg skremme alt og alle fra å stifte bekjentskap med en såpass bra snelle ved å kaste skitt på nettet? Jeg har ihvertfall grunnlag for å uttale meg. Sannheten er at en feilfri snelle i den modellen er grisegod, og feilfri er de aller fleste!
Med vennlig hilsen,
Erik Eikre
Streamstix AS