Gå til innhold

Leira?


Tyrving

Anbefalte innlegg

Øverste del av Leira, oppi åsen, er en naturperle, men dessverre overbefolket av småfisk. En og annen pen fisk finnes nok der også, men da tror jeg du må lete en stund.

Nedre del er gråfarget, og (visstnok) et eldorado for mer mystiske fiskearter som gjørs osv  :rolleyes:.

 

RuneW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro det er bra med gjedde og karpefisker i den elva....ikke noe super øretelv

 

Wrong....

 

Tidvis kan det være kanonfiske i den elva! og treffer du på kanonfiske så kakker du gjerne all fisk du får, såfremt du ikke får en av de brukbare da... ;) Det finnes absolutt stor fisk i elva, men du må treffe på danican! Og den er det mengder av når den først er der! Største jeg har fått var på 1,3.. men, sett mye større... med litt kultivering her så kan det absolutt bli en spennende elv, men da må foreninga slutte å sette ut sine yngel i noen år...+ at markfiskerne må trå til litt:) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

vil tro det er bra med gjedde og karpefisker i den elva....ikke noe super øretelv

 

Wrong....

 

Tidvis kan det være kanonfiske i den elva! og treffer du på kanonfiske så kakker du gjerne all fisk du får, såfremt du ikke får en av de brukbare da... ;) Det finnes absolutt stor fisk i elva, men du må treffe på danican! Og den er det mengder av når den først er der! Største jeg har fått var på 1,3.. men, sett mye større... med litt kultivering her så kan det absolutt bli en spennende elv, men da må foreninga slutte å sette ut sine yngel i noen år...+ at markfiskerne må trå til litt:) hehe...

 

altå under betegnelsen en god fiskeelv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet de øvre delene av Leira jeg er interessert i. RV35 fra Gardermoen til Roa var stengt, så jeg måtte kjøre gamleveien. Elva så i allefall veldig fin ut, og sprøstekt småkjøe er ikke det verste man kan spise ute i guds frie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro det er bra med gjedde og karpefisker i den elva....ikke noe super øretelv

 

Wrong....

 

Tidvis kan det være kanonfiske i den elva! og treffer du på kanonfiske så kakker du gjerne all fisk du får, såfremt du ikke får en av de brukbare da... ;) Det finnes absolutt stor fisk i elva, men du må treffe på danican! Og den er det mengder av når den først er der! Største jeg har fått var på 1,3.. men, sett mye større... med litt kultivering her så kan det absolutt bli en spennende elv, men da må foreninga slutte å sette ut sine yngel i noen år...+ at markfiskerne må trå til litt:) hehe...

 

altå under betegnelsen en god fiskeelv?

 

Absolutt! Er ikke alle som MÅ ha 2 kilos for å ha en fin opplevelse vettu;) Fin elv, med godt insektsliv...Og tidvis fin fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...