Gå til innhold

En ny kniv i Roar samlinga mi.....


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest storfemti

Hadde en lengre samtale med Roar under Renatreffet, en veldig hyggelig mann. Fatter'n er også en knivmaker, så det ble en del snakk om knivemner, selvlagde blad og god gammeldags håndtverk :)

Utrolig fine kniver Terje :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,med så mye skarpslipt,må det vel være mulig å holde skjegget unna! ;D

Er selv opptatt av kniver,selv om jeg ikke samler(vel....antallet snakker vi ikke om).

Dette var en nydelig samling,det ligger vel noen timer bak,tenker jeg.

;) Den nederste.....kaskje en liten favoritt,sånn utseendemessig,mener jeg??? ;)

Måtte bare legge til:Lekre detaljer.

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takker så mye folkens. Jeg er veldig glad i disse knivene fra Roar.

Roar er en meget god venn og for meg betyr det mye å ha disse knivene og jeg har planer om å skaffe meg flere etterhvert :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takker igjen gutta :D

Claus:

Jeg tror Roar tar et eller annet sted mellom 800 og 1000 lappen for disse knivene.

Lars:

Ja han selger kniver, men han fortalte meg at han holder på med et knivprosjekt til en stor nasjonal konkurranse og at han ville bruke en del tid på denne kniven. Derfor kunne han ikke ta på seg alt for mange oppdrag en periode fremover.

PS. Kniven Stian33 vant på rentreffen i sommer vant forresten 3 premie i en av skandinavias største knivkonkurranser så Roar har fått skikkelig sving på knivene sine :)

Snakka forresten med Roar for noen minutter siden og han fortalte at toppdelen på den nye kniven er laget av elghorn. Døgnflua er rissa inn med en spesiell teknikk og tilsatt et svart fargestoff som holder seg i evigheter. Midtsekjsonen er en tresort Roar ikke huska helt hva var, mens den mørke nedre delen rett før knivbladet er Bøffelhorn :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...