Gå til innhold

Vinterprosjekt 09/10


Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Da ble skroget glasset innvendig i helga. Så da er det bare å begynne på dekket... Der er det jo litt mer jobb, med luker, deksrigg og cockpit.

Begynner virkelig å se fram til jomftuturen nå :) (Konemor har vel også ymtet frampå at det kunne vært greit om jeg var ferdig snart  :rolleyes: )

Kom med flere bilder, Anders :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 2 uker senere...
Gjest Terje Refsahl

Kommer flere bilder over helga Terje, tenkte jeg bare skulle legge litt glass på skroget først ;)

Det gleder jeg meg virkelig til å se, Anders :D

Dette prosjektet har vært en sann fryd å følge :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Terje Refsahl

Å FY FA...... det der var jaggu rått :D

Finner nesten ikke ord annet enn....... FOR EN JOBB DU HAR GJORT ANDERS :D

Et helt fantastisk prosjekt som det har vært en sann fornøyelse å følge, og når man ser de bildene ja da blir man bare helt satt ut.

Jeg tar av meg hatten og gratulerer med en utrolig flott jobb, rett og slett :D

Vet ikke hva mer jeg skal si egentlig :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hyggelig å høre Terje.

Det begynner liksom å nærme seg slutten nå, selv om mye jobb gjenstår. Men begynner virkelig å glede meg til å få den på vannet :)

Det skjønner jeg godt at du gjør :D ..... men en ting ser jeg og det kan godt hende du kan det allerede, men her må du vel trene på eskimorulle for sikkerhetens skyld :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Blir vel litt jobbing på kajakken i ettermiddag/kveld.

I dag er vel dagen da det skal lages hull i dekket, både foran og bak. Dette er en av de tingene jeg har gruet meg mest til. Ikke fordi det er vanskelig, men fordi det ikke er noen feilmargin noen veier.

Den biten jeg skal skjære ut blir jo lokket til det vanntette skottet.

Så da er det vel bare å senke skuldrene, holde tunga rett i munn og ta det helt rolig  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bare fint å skjære ut luker, så det var en lettelse :)

Fikk også lagd ferdig alle festene til dekksrigg i dag og lagt første lag med epoxy på de. Samt at det ble lagd "flens" til luke både foran og bak. Det er bare en kant som pakningen skal sitte på, og som luka skal hvile på når den er lukket.

Foran ble også flensen limt fast, så når den er tørr, så står flensen bak for tur. Må bare vente til den foran er tørr, da jeg ikke har 50 av de små klemmene.

Har noen bilder som skal legges ut bare jeg finner kabelen til telefonen. Da skjønner dere hva jeg mener med å ha nok klemmer  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det lagt glassfiber og et lag med epoxy på cockpitkanten. Skal ha på et par lag epoxy til, for å fylle duken helt, men må pusse litt i morra for å skjule skjøter osv...

Med litt medvind nå, så kanskje skrog og dekk blir limt sammen i løpet av uka :)

post-1950-13949879606604_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...