Gå til innhold

venter på varmere vejr.


Gjest Loke

Anbefalte innlegg

I Danmark er det sæson for kystfiskeri nu, men vi har op til minus 10 gr. Kulde bar frost uden sne, selvom de lover snestorm i nat.

Men jeg kommer tilbage med en rapport, når været bliver lidt lunere.

 

Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rune.

ja det er koldt i dk. jeg kan huske i 1986 havde vi 34 minus gr. uden sne

 

jeg fisker i Gudenåen efter Harr fra 15.4 og i havelse å som er 300 fra mit hus fra 16.1 den dag fredningen ophøre > http://www.fabelfisken.dk

 

de første Døgnfluer er Baetis vernus de har været på mit køkken vindue, på varme dage først i april

vi har ca. døgnfluer i 8 mdr. om året. Det er jo ikke som Norge der har 9 mdr. med sne og 3 mdr. med dårligt skifører. :D:D

 

Hilsen Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 måneder med døgnfluer!

 

Det må til og med være dæilig å være dansk i danmark!! 8)

Leste en artikkel om tidlig fiske/tyvstarting på sesongen i Danmark.

Artikkelen stod i FIN og var meget interessant, har hatt en plan om å prøve det en stund. Kunne godt tenkt meg en døgnfluetur i april laugh.png' alt=':lol:'>

 

Hjemmesiden som du refererte til var flott og informativ.

Hærlig å lese om all den gode innsatsen som blir gjort for å legge til

rette for et godt fiske.

 

mvh

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rune.

 

Ja det er en god fiskeklub, og den gør noget for ungdommen.

 

Jeg kunnegodt tænke mig at ang. en fisketur for jer i Norge, uge 23 der topper majflue fiskeriet i Kongeåen i sønderjylland, luften er tyk af danicaer, du får dem ind i munden når trækker været, og i åen er der Harr på 40 cm. når de er små. og bækørred på 3,0 kg. på campingen kan vi få 2 hytter á 6 prs. så 8 mand vil være passende, så er der også plads til øllet, og det må i love mig i ikke tager med hjemme fra. :oops:

 

Tænk over det, Loke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Hei Rune.

 

Ja det er en god fiskeklub, og den gør noget for ungdommen.

 

Jeg kunnegodt tænke mig at ang. en fisketur for jer i Norge, uge 23 der topper majflue fiskeriet i Kongeåen i sønderjylland, luften er tyk af danicaer, du får dem ind i munden når trækker været, og i åen er der Harr på 40 cm. når de er små. og bækørred på 3,0 kg. på campingen kan vi få 2 hytter á 6 prs. så 8 mand vil være passende, så er der også plads til øllet, og det må i love mig i ikke tager med hjemme fra. :oops:

 

Tænk over det, Loke

 

Dere har det fint, slik alt ser ut nå må jeg nok vente helt til juni, det er lite snø og masse kaldt, jo hva skjer da? ISEN BLIR TYKK grr og i mai ser vi de første fjærmygg og slutten av mai/juni kan vi se de første Leptophlebia grr jeg vil fiske NÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev tag ikke øl med her ned, har lige set i COOP her i byen

 

30 Tuborg 4,7 vol. % til 89,90 dkr.

70 cl. Norsk linie aq. 119,00

 

Det kan ikke gå helt galt med en fisketur til Dk. :D:D

 

Loke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Jeg skrev tag ikke øl med her ned, har lige set i COOP her i byen

 

30 Tuborg 4,7 vol. % til 89,90 dkr.

70 cl. Norsk linie aq. 119,00

 

Det kan ikke gå helt galt med en fisketur til Dk. :D:D

 

Loke

 

Neste gang du skal besøke Røros Geir kjør svenskeveien oppover å last av masse godt drikke hos meg :) Bor da ikke SÅ langt unna han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev tag ikke øl med her ned, har lige set i COOP her i byen

 

30 Tuborg 4,7 vol. % til 89,90 dkr.

70 cl. Norsk linie aq. 119,00

 

Det kan ikke gå helt galt med en fisketur til Dk. :D:D

 

Loke

 

Neste gang du skal besøke Røros Geir kjør svenskeveien oppover å last av masse godt drikke hos meg :) Bor da ikke SÅ langt unna han :)

 

Det skal jeg 15.7 men der har jeg 4 x ds. tuborg og 3 fl. Dr. Nielsen så det bliver svært

 

Hilsen Loke.

 

Ps. du må nøjes med PRIPS, nå vad det er jo også Dansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Jeg skrev tag ikke øl med her ned, har lige set i COOP her i byen

 

30 Tuborg 4,7 vol. % til 89,90 dkr.

70 cl. Norsk linie aq. 119,00

 

Det kan ikke gå helt galt med en fisketur til Dk. :D:D

 

Loke

 

Neste gang du skal besøke Røros Geir kjør svenskeveien oppover å last av masse godt drikke hos meg :) Bor da ikke SÅ langt unna han :)

 

Det skal jeg 15.7 men der har jeg 4 x ds. tuborg og 3 fl. Dr. Nielsen så det bliver svært

 

Hilsen Loke.

 

Ps. du må nøjes med PRIPS, nå vad det er jo også Dansk.

 

hehe klare meg nok fint jeg :) Vi Norrlendinger drikker Lapin Kulta og Norrlandsguld :) Itte no prips her neo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden har forandredet sig. Og hvem er hvem, PRIPS er Dansk, og Gammel Dansk er svensk, hvem der nu forstår det.

Har lige set 70 cl. gl.dansk til 74,95 kr. men danskerne vil ikke drikke det. Og det er forståeligt.

 

Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Verden har forandredet sig. Og hvem er hvem, PRIPS er Dansk, og Gammel Dansk er svensk, hvem der nu forstår det.

Har lige set 70 cl. gl.dansk til 74,95 kr. men danskerne vil ikke drikke det. Og det er forståeligt.

 

Loke.

 

GAmmel dansken som jeg kjøper er knallfin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden har forandredet sig. Og hvem er hvem, PRIPS er Dansk, og Gammel Dansk er svensk, hvem der nu forstår det.

Har lige set 70 cl. gl.dansk til 74,95 kr. men danskerne vil ikke drikke det. Og det er forståeligt.

 

Loke.

 

GAmmel dansken som jeg kjøper er knallfin :)

 

OK, Du har nok aldrig smagt, Dr. Nielsen, Bare spørg dem fra Hemsedal og Trondheim, det er noget der rykker.

 

Gl. Dansk er lavet på sure rønnebær.

 

Hilsen Loke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...