Gå til innhold

Ny vade jakke, vurderer Redington Bow River - Noen erfaringer?


Marius N

Anbefalte innlegg

Vurderer å investere i en ny jakke, Har en loop Multi nå som er grei men ikke noe mer, dårlig fit, lommene er er en plassering som gjør at man dunker borti boksene ved kasting.

Sett litt på Simms g3 men er egentlig mer keen på den gamle Riverteken skal jeg være ærlig. Her om dagen kom jeg over Redington Bow River jakka på nettet. Den er laget av et stretch stoff og skal vistnok være vanntett samt at den koster vesentlig mindre enn en G3 jakke nå som den er ute av produksjon...

Noen som har testet denne? Eller har tips om andre gode jakker?

59273%5F06.tif&tmp=FullSize&redirect=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å investere i en ny jakke, Har en loop Multi nå som er grei men ikke noe mer, dårlig fit, lommene er er en plassering som gjør at man dunker borti boksene ved kasting.

Sett litt på Simms g3 men er egentlig mer keen på den gamle Riverteken skal jeg være ærlig.

Har lurt fælt på hvorfor den Rivertek-jakka ble faset ut så kjapt  ???

Beste jakka simms har hatt, uten utstikkende, bulende lommer av noe slag . . .

Finnes vel fortsatt butikker som selger denne til redusert pris, og noe bedre tips har ikke jeg  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter den Lars at Rivertek jakka er praktisk med og ikke ha noe som stikker ut noen plasser.

Men om det er noe jeg skal klage på så er det at den litt posete for meg. Det er praktisk på kalde dager når man har mye underplagg av forskjellige slag, men sjenerelt på sommeren synes jeg den er litt posete..

Så tilbake til trådstarter.

Se om du finner en Hardy EWS MK2 jakke på tilbud noen plass. Den er jeg meget overasket over.. Bare ett lite tips.

post-4053-13949873749252_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Hardy jakka ser frekk ut, litt i samme gata som g3 jakkene.

Når det gjelder Simms sliter jeg litt med størrelsene, L passer greit rundt brystet men rekker til midten av underarmen så må evt gå for en XL men er redd denne blir for "posete"

Har noen bud inne på noen auksjoner så får se hva jeg ender opp med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett litt på Simms g3 men er egentlig mer keen på den gamle Riverteken skal jeg være ærlig.

Du får Rivertek på http://www.flue.no/epages/Store.sf for 2.757,- !    ;)

Kjempefornøyd med min, men jeg tettet de idiotiske hullene til avtagbare retrtaktorer med Tear Aid!

Så det har flere ganger lurt på å kjøpe den men ser at man får g3 og g4 for den prisen på nettet. Har bud inne på en Rivertek nå som forhåpentligvis går for under 200$ :P

Ellers vurderer jeg jeg den redington jakken, lest mye positivt om den men skulle likt å prøve den før jeg slår til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett litt på Simms g3 men er egentlig mer keen på den gamle Riverteken skal jeg være ærlig.

Du får Rivertek på http://www.flue.no/epages/Store.sf for 2.757,- !    ;)

Kjempefornøyd med min, men jeg tettet de idiotiske hullene til avtagbare retrtaktorer med Tear Aid!

Jeg har og tettet. men bare på venstre side.. På h.siden bruker jeg faktisk den retraktoren.. Den andre puttet jeg på rumpetaska mi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett litt på Simms g3 men er egentlig mer keen på den gamle Riverteken skal jeg være ærlig.

Du får Rivertek på http://www.flue.no/epages/Store.sf for 2.757,- !    ;)

Kjempefornøyd med min, men jeg tettet de idiotiske hullene til avtagbare retrtaktorer med Tear Aid!

Jeg har og tettet. men bare på venstre side.. På h.siden bruker jeg faktisk den retraktoren.. Den andre puttet jeg på rumpetaska mi..

Ja, akkurat den løsningen de har valgt med disse hullene til retraktorene var vel mildt sagt uheldig, og mitt eneste ankepunkt til denne jakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett litt på Simms g3 men er egentlig mer keen på den gamle Riverteken skal jeg være ærlig.

Du får Rivertek på http://www.flue.no/epages/Store.sf for 2.757,- !    ;)

Kjempefornøyd med min, men jeg tettet de idiotiske hullene til avtagbare retrtaktorer med Tear Aid!

Jeg har og tettet. men bare på venstre side.. På h.siden bruker jeg faktisk den retraktoren.. Den andre puttet jeg på rumpetaska mi..

Ja, akkurat den løsningen de har valgt med disse hullene til retraktorene var vel mildt sagt uheldig, og mitt eneste ankepunkt til denne jakka.

Men bruker dere retraktorer da på jakka? Eller har dere vest på dere konstant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da blir det en Redington, tapte simmsen da kona satt å knotta på pc'en i sluttspurten >:(. Måtte ut med hele $ 90 dollars for en jakke som vanligvis koster det 3 dobbelte. Så hvis den ikke lever opp til forhåpningene så er det vel ikke krise ;D

Rapport kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da blir det en Redington, tapte simmsen da kona satt å knotta på pc'en i sluttspurten >:(. Måtte ut med hele $ 90 dollars for en jakke som vanligvis koster det 3 dobbelte. Så hvis den ikke lever opp til forhåpningene så er det vel ikke krise ;D

Rapport kommer.

Ebay?

Sitter selv og sonderer litt  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da blir det en Redington, tapte simmsen da kona satt å knotta på pc'en i sluttspurten >:(. Måtte ut med hele $ 90 dollars for en jakke som vanligvis koster det 3 dobbelte. Så hvis den ikke lever opp til forhåpningene så er det vel ikke krise ;D

Rapport kommer.

Ebay?

Sitter selv og sonderer litt  ;)

Ja ebay!

Mye gull der til tider og til syke priser:) Noe spesiellt du er ute etter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig åpen for det meste, dog må det være kvalitet.

Ser faktisk litt på den Redington du kjøpte. Simms er jeg skeptisk til pga. passform (som nevnes av flere her), men utover det er alt av interesse. Får se hva som dukker opp på nettaksjonene  :) Åpen for anbefalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig åpen for det meste, dog må det være kvalitet.

Ser faktisk litt på den Redington du kjøpte. Simms er jeg skeptisk til pga. passform (som nevnes av flere her), men utover det er alt av interesse. Får se hva som dukker opp på nettaksjonene  :) Åpen for anbefalinger.

Synes den Redington jakken ser noe mere formet ut enn andre jakker jeg har sett men får vente å se når den kommer i posten. De er noe mindre i str enn feks simms også så det burde du ha i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig åpen for det meste, dog må det være kvalitet.

Ser faktisk litt på den Redington du kjøpte. Simms er jeg skeptisk til pga. passform (som nevnes av flere her), men utover det er alt av interesse. Får se hva som dukker opp på nettaksjonene  :) Åpen for anbefalinger.

Synes den Redington jakken ser noe mere formet ut enn andre jakker jeg har sett men får vente å se når den kommer i posten. De er noe mindre i str enn feks simms også så det burde du ha i bakhodet.

Takk for tipset! Da bør jeg faktisk gå opp en størrelse og se på XL.

Edit: Da har jeg gått for XL. Ble litt hermegås, men likte valget ditt  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som jeg gjorde, normalt er jeg en large, men denne var noen tommer mindre enn feks North Face som jeg kjenner godt så XL blir nok perfekt! Simms må jeg uansett ha XL på grunnet korte armer:)

Da får vi håpe disse jakkene holder mål! Jeg har trua:) Rart med det men har ofte hatt gode erfaringer med ukjente merker, muligens fordi forventningene er noe lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som jeg gjorde, normalt er jeg en large, men denne var noen tommer mindre enn feks North Face som jeg kjenner godt så XL blir nok perfekt! Simms må jeg uansett ha XL på grunnet korte armer:)

Da får vi håpe disse jakkene holder mål! Jeg har trua:) Rart med det men har ofte hatt gode erfaringer med ukjente merker, muligens fordi forventningene er noe lavere.

Ja, du sier noe der vedr. forventingene. Men det er ikke verdens største feilkjøp mtp. den prisen man gir for det, så det er verdt et forsøk. Sitter den greit og holder været ute så er vi langt på vei  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg også tenkte. Vurderte denne jakka for 1,5 år siden også men endte da opp med en Loop jakke som ikke passer "formen" min. Er spesielt spent på "stretchen" utrolig digg å fiske i vanlig softshell jakker.

Håper på å få jakka ila uka.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Samme som jeg gjorde, normalt er jeg en large, men denne var noen tommer mindre enn feks North Face som jeg kjenner godt så XL blir nok perfekt! Simms må jeg uansett ha XL på grunnet korte armer:)

Da får vi håpe disse jakkene holder mål! Jeg har trua:) Rart med det men har ofte hatt gode erfaringer med ukjente merker, muligens fordi forventningene er noe lavere.

Ja, du sier noe der vedr. forventingene. Men det er ikke verdens største feilkjøp mtp. den prisen man gir for det, så det er verdt et forsøk. Sitter den greit og holder været ute så er vi langt på vei  :)

Fikk jakka i dag og virker utrolig digg. Armene er perfekt lengde men noe stor i brystpartiet (typisk) men tror dette blir bra når vaderne og en genser er på!

Spent å se om den holde vannet ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter i spenning på min egen som kommer til uken! Håper den ikke blir for "romslig". Er selv litt skeptisk til hvor vanntett den egentlig er, men i følge spec. så skal den være suveren om det så er orkan i kastene og 17 meter bølger ;)

Har en Loop i XL og den var vesentlig mindre enn den, passet bedre i armene både lengde messig og passform. Skal sies at jeg bare hadde på meg en t-shirt når jeg prøvde den og da føltes den litt stor, men med bokser, vadere og en genser blir det sikkert bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten oppfølging tiltråden.

Fikk min jakke forleden dag og opplever den som klassisk XL, ikke veldig liten i størrelsen. Ja, den passer fint på armlengden, men selv jeg som er 188/89 og med mine korpulente 96/97 kg finner jakken alt for stor. Stoffet er veldig tynt og i en XL blir brystlommene stive og litt i veien med mindre man slenger en vest på utsiden. Jakken er veldig bra hva gjelder vanntett (testet i dusjen  ;D ), men størrelsesmessig er jeg ikke enig i at den er liten i størrelsen, så her burde jeg gått for Large. Uansett så bruker jeg vest (fishpond whitehorse) så den fungerer absolutt til mitt formål, men skulle jeg kjøpt ny i dag så ville jeg hatt ordinære størrelser i tankene...  :)

Bare så ikke andre følger tråden slavisk  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten oppfølging tiltråden.

Fikk min jakke forleden dag og opplever den som klassisk XL, ikke veldig liten i størrelsen. Ja, den passer fint på armlengden, men selv jeg som er 188/89 og med mine korpulente 96/97 kg finner jakken alt for stor. Stoffet er veldig tynt og i en XL blir brystlommene stive og litt i veien med mindre man slenger en vest på utsiden. Jakken er veldig bra hva gjelder vanntett (testet i dusjen  ;D ), men størrelsesmessig er jeg ikke enig i at den er liten i størrelsen, så her burde jeg gått for Large. Uansett så bruker jeg vest (fishpond whitehorse) så den fungerer absolutt til mitt formål, men skulle jeg kjøpt ny i dag så ville jeg hatt ordinære størrelser i tankene...  :)

Bare så ikke andre følger tråden slavisk  :P

Det er ikke bra, føler med litt skyldig i annbefalingen til deg... Beklager det Larser'n. Godt den var vanntet :P Testa den i dag med vadebukse, bibs og to gensere da passet den men til sommer fiske kan den bli i største laget. Men jakken var god å fiske med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke din skyld Flyfisher :)

Jeg er faktisk godt fornøyd, selv om den er et nummer for stort. Imponert over stoffet og til tross for å være "et nummer for stor" så er det såpass mange innstillingsmuligheter at det går fin-fint! Bare ment som en oppfølging slik at ikke andre går opp en størrelse  :)

Ser frem til i morgen! Da blir jakken med på tur  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...