Snekkern Posted February 18, 2010 Report Posted February 18, 2010 Poster noe av det jeg måtte til å lage for å få laget en skikkelig stang. Greit å lage noe for å spare inn litt på kronene. Og når du først har fått dag litt utstyr, så blir jobben mye lettere. Så å bygge den første stanga tok litt lengere tid når jeg lagde utstyr under veis Her har jeg laget et stativ til motoren som jeg skal dreie håndtak med:
Nielsen Posted February 18, 2010 Report Posted February 18, 2010 Se der ja, ikke noe i veien med kreativiteten hvertfall, det enkle er som oftest det beste.. Barrieren for å dreie selv blir litt lavere når man ser at man ikke trenger en hel dreibenk for å fikse kork og snellefeste selv..
Snekkern Posted February 18, 2010 Author Report Posted February 18, 2010 Her har jeg da laget en dings med hjul som holder stanga i sjakk når den sitter i drillen når jeg pusser håndtak. Laget to stk.
Snekkern Posted February 18, 2010 Author Report Posted February 18, 2010 Og her har jeg laget en tvinge til å lime korkringer:
Snekkern Posted February 18, 2010 Author Report Posted February 18, 2010 Her har jeg laget meg en syl. Tok et gammelt trebor som jeg pusset ned med vinkelsliper så det ble til en syl. Festa så sandpapir og limte kantene. Brukte jeg til å tilpasse hullene i korkringene som skal ned på stanga.
Snekkern Posted February 18, 2010 Author Report Posted February 18, 2010 Se der ja, ikke noe i veien med kreativiteten hvertfall, det enkle er som oftest det beste.. Barrieren for å dreie selv blir litt lavere når man ser at man ikke trenger en hel dreibenk for å fikse kork og snellefeste selv.. Hadde noen bilder fra utstyr som jeg har sett som jeg prøvde å kopiere etter beste evne
Guest Kalle Posted February 18, 2010 Report Posted February 18, 2010 Lekkert Det der komer til å funke som fy det. Limer du korken rett på stanga?
Magnus Bakken Posted February 18, 2010 Report Posted February 18, 2010 En mer handy person tror jeg man skal lete leeenge etter... Petter smart løsninger de der MB
Snekkern Posted February 18, 2010 Author Report Posted February 18, 2010 Lekkert Det der komer til å funke som fy det. Limer du korken rett på stanga? Takk Ja limte først snellefestet, så når det var tørket limte jeg en og en ring ned mot festet og satte i tvinga til slutt.
Guest Oliver Posted February 18, 2010 Report Posted February 18, 2010 Misstenker at noen jobber som mekaniker her....eller plate...et eller annet industri. Kneplatene på borrholderen, konstruksjonen rett og slett (Stiv og god), Gjengestenger med vingemutter osv. slike ting finner ikke hvem som helst på av seg selv Misstenker at den godeste Kalle også jober med noe innen den sjangeren, da materiellvalg, fresing, boring, dreing osv heller ikke kommer av seg selv
Snekkern Posted February 18, 2010 Author Report Posted February 18, 2010 Hehe, skole som møbelsnekker og jobber på tiende året som tømrer Har litt verktøy og utstyr for å lage utstyr
Guest Kalle Posted February 18, 2010 Report Posted February 18, 2010 Jeg har litt dårlig erfaring med den sandpapir borren. Brukte sånn på et håndtak, da jeg skulle sjekke om handtaket passet, hadde det løsnet litt sandpapirkorn inne i håndtaket. Og når jeg tredde håndtaket på stanga, fikk jeg noen saftige riper i klinga
Snekkern Posted February 18, 2010 Author Report Posted February 18, 2010 Jeg har litt dårlig erfaring med den sandpapir borren. Brukte sånn på et håndtak, da jeg skulle sjekke om handtaket passet, hadde det løsnet litt sandpapirkorn inne i håndtaket. Og når jeg tredde håndtaket på stanga, fikk jeg noen saftige riper i klinga Ååååh, ja den ser jeg Kalle, godt du fortalte det. så slipper jeg å gå i den samme fella med den neste stanga om jeg limer hele håndtaket først. Men nå som jeg limte en og en ring så funka dette helt supert
Tigerørret Posted January 20, 2012 Report Posted January 20, 2012 Hei likte "dingsen" din med hjul. Har planer om å lage noe tilsvarende, men utfordringen har vært å få tak i passende hjul til en overkommelig pris. Kan liksom ikke bare bestille 4-8 hjul bare fra f.eks. Mudhole. Hvor har du fått dine fra? Så et lite sukk til slutt: Hvordan sette inn bilder i innlegget. Har gjort forsøk uten å lykkes...
Snekkern Posted March 22, 2012 Author Report Posted March 22, 2012 Lenge siden dette innleget var aktivt, men har kjøpt alt fra mudhole.... Går i gang men en xi3 nå snart... 500 dollar for å lage en stang selv er verdt prisen i forhold til å kjøpe fra fabrikk
Recommended Posts