Gå til innhold

Fluer til Spey


Morten H

Anbefalte innlegg

;D  Har nok det.... Men, tenkte jeg ikke skulle komme bortover helt ubevæpnet... 

Bare vent til Oddbjørn våkner, så regner jeg med at du får velkvalifisert svar på spørsmålet!  ;)

Ta med noen Sulphurea imitasjoner og diverse Baetis arter. Kan være rimelig bra klekking på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D

Cascade Shrimp, Ally's Shrimp, Pot Pelly Pig og Whillie Gun (2-4 cm kropp) blir mye brukt av de lokale. Jeg har lite erfaring fra River Spey, men har fisket noe i River Dee. Tubefluer som vi bruker hjemme i månedskiftet juni/juli fungerer som regel bra, gjerne med gult og svart (Black & Yellow er storfanger i River Dee og Spey). Ta også med litt store orange fluer om det blir flom. Skottene tror at en ikke får fisk på stor elv, men det er selvsagt bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk.

Har ellers skjønt at britene finner fram slukene når det er stor elv... Spørs om ikke jeg legger turen til nærmeste whisky-destilleri i steden. Moro blir'e uansett!  :)

Bare å ta med synkesnører og noen store tubefluer så har du like stor sjans som slukfiskerne. Laksen går tross alt nærme land på stor elv. Britene kan ikke fiske med synk, derfor det er så mye lettere å få fiske i River Dee i mars og begynnelsen av april enn i mai.

Men whisky distelleri er ikke dumt det heller. Hvor i Spey skal du fiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...