Gå til innhold

Flytesnøre for saltvann? Synspunkter ønskes.


Tore Bruun

Anbefalte innlegg

Her er jeg faktisk uenig. Til en kraftig 7er stang så blir air cell i 7er veik i vind. Masse vind i sjøen.

Til mer normale 7er stenger er air cell i klasse 7 gull.

Pål kan MYE mer enn meg, men air cell har jeg brukt ganske mye. Vil påpeke at jeg brukte 8er til KRAFTIGE 7er stenger.

Når det er sagt: Aircell er en knall fin line til sjøfiske. Passe kort klump som lader kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler Fly-Alfs syn og er selv nesten til kjedsommelighet omhyggelig med alt utstyr jeg bruker i saltvann. Men jeg ser at Air Cell så langt jeg kan erfare ikke lenger finnes i høyere klasse enn WF7. Er det noen andre interessante flytesnører der ute for en  7-stang (Xi2)?

Toggi fremhever også Highwater Airflo ridgeline presentation i tillegg til air Cell. Pål Andersen på sin side forteller at han måtte kaste sitt Loop Long Distance etter ti trofaste år i spesielt saltvann. Styr og stell med lina har vært minimalt etter Påls utsagn. Dette er imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyteline og skyteklump! Det eneste jeg brukte i sjøen i 18 år. Mest med intermediate klump, og glassklump da den kom midt på 90-tallet en gang. Kappet og veide og herjet fælt  ;D.

Utstyret var rimelig skreddersydd. Byttet klump på et par minutter. Og det går som et olja lyn!

Bruker det samme i sjøen her nede. Håpløst å gå tilbake til helsnører når en har "vokst opp" med klump til sånt fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med mange synspunkter.  Like greit å orientere seg nå som man har sjansen. Hva med Rio? Selv bruker jeg Rio fortomsspoler (Powerflex) i kombinasjon med Maxima og vil ikke ha noe annet. Rio har jo også utrolig mange snøretyper. Noen her som har erfaring med flytesnørene deres i saltvann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...