Gå til innhold

Da er jeg klar for sesongen :)


Eirik Rusten

Anbefalte innlegg

Thomas og jeg hadde oss kastekurs hos Jan Myhre i dag, og fikk meget god hjelp til å forbedre kastingen vår. 7 intense timer med flott veiledning kommer veldig godt med. Hvis det er lov å være så frekk her på forumet å anbefale Jan til andre, så gjør jeg det virkelig. Meget dyktig, profesjonell og engasjerende. Vi har mye å trene på nå, og vil helt klart dra nytte av dette i sesongen vi står foran. Og sikkert resten av karrieren vår også :)

Ellers fikk Thomas og jeg en liten bindekveld i går kveld, der vi så over det vi har bundet, og er vel veldig klar for sesongen her også. Mygg i forskjellige varianter og stadier, samme med døgnfluer. Noen landinsekter, og noen vårfluer. Det blir nok litt mindre binding utover sommeren, da fisking og kastetrening blir fokus, men kommer jo til å binde så mye jeg orker da det vel er viktig å holde treningen ved like her og.

Jeg har sjekket utstyret, og bør nok ha litt mere fortomsmateriale, men har for et par turer :) Ellers ser det bra ut.

Forhåpningene for sesongen er på topp, og kan ikke vente med å komme meg på tur. Mangler jo god oversikt over vann og elver, men får vel begynne med det lille jeg kjenner til.

Let the fun begin! Skjitt feske tell aille ;D

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrHunk: Ønsker deg mange og harde rykk i stangen kommende sesong! :)

Jeg vil egentlig bare slenge meg på anbefalingen av Jan Myhre! Selv har jeg vært på 2-hånds spey-kurs hos Jan, ett fantastisk kurs! 6-7 timer i en idylisk bukt, med god gjennomgang, og terping og forklaringer..

Jan er veldig engasjerende, inspirerende og i mine øyne veldig dyktig pedagogisk! Gjør du feil (som jeg gjorde i bøtter og spann) blir du forklart ikke bare at du gjør feil, men hvorfor, og hva du skal gjøre for å unngå "fella", og du får høre det igjen og igjen, helt til det sitter!..og han gir seg ikke! :)

Min kone har vært på en-hånd basic hos Jan, og jeg var jo selv med for å "se" på, men lærte likevel masse..og jaggu ble det ikke litt kasting også.

Jeg skal (hvis jeg får det til sånn) på SØ-kurs hos Jan, noe jeg ser frem til med stor iver! (Denne gangen skal jeg ta det litt roligere i Oslo-fjord tunnelen, ble bot sist gang :))

Men kursene er en ting...I ettertid har jeg fått en helt unik og fantastisk oppfølging. Han svarer lettfattelig på spm via mail, og forklarer veldig god skriftlig hva jeg gjør galt. Og det er kanskje noe av det som jeg syntes er helt unik med Vestby Kasteakademi...oppfølgingen er utrolig viktig, når man skal ut på egen hånd...slik at man ikke tillegger seg "uvaner" som gjør veien videre litt tyngere. At man hele tiden må "plukke av" seg uvaner.

Jeg har fått mange tips an Jan, ikke bare kasteteknikk, men også litt utstyrsprat, forslag osv osv...

Så jeg kan ikke annet enn å anbefale Jan på det aller sterkeste!

mvh

Steve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...