Gå til innhold

Ørretvann rundt Dokka området


slate

Anbefalte innlegg

Drar torsdag til Dokka. Håper på å få fisket litt fra torsdag- lørdag, men trenger sårt tips om vann jeg kan oppsøke. Er det mye abbor i fjellområdene rundt her? Blir svært takknemlig om jeg får et tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vælkømmin tæ Landsbyen Dokka!! Er nå opprinnelig fra Dokka sjøl da...

Lenge siden jeg har fisket der nå, men det er jo alltids noen muligheter i området. Store deler av oppveksten dro jeg opp til Langvatnet over mot Snertingdalen. Ligger nært veien og huser både ørret og abbor. Ikke noen kjempeørreter, men gjerne opp mot 500gr. Var supert å stå på hengemyrkanten og kjøre fisken som gjerne forsvant under myra.

Ellers så er det jo flere vann på Veståsen. Har ikke fisket så mye der, men noen turer på Øyvatna har det blitt. Det er sikkert flere bedre vann enn disse, men det er nå de jeg har erfaring med da.

Har også hørt at det er mulig med ganske grei ørret i Dokkaelva (i tillegg til gyteørreten fra Randsfjorden som jo er hinsides alt fornuft grov).

Så er jo Hunnselva og Begna innenfor 30min med bil fra Dokka..!?

Hælsning fra Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere Hovsing fisket jeg mye på Veståsen. Kallingen huser en del bra ørret, pent vann med fine forhold for belly. Også brukanes til beins. Finnes også flere vann der i området. Kjører fra dokka(ja, jeg skriver med liten d ;D) retning Gjøvik, ta av mot Fluberg, over Fluberg bru, så høyre, kjør 100m, ta opp til venstre. Skaff kart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...