Gå til innhold

tisleia


Glenn Sörvik

Anbefalte innlegg

Hei Glenn  ;)

Kjørte forbi der i går, og da så ihvertfall vannføringa fin ut . . . Hvordan det er med klekkinger osv, skal jeg ikke påstå jeg vet.

Fint er det uansett der, og et eller annet lokker nok fisken opp til å vake fra tid til annen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ta turen opp dit selv nå i helgen, aldrig vært der før, Blir vell Vasetdanse først som camp... teste litt der om det ikke svermer av folk ( noe jeg er redd det kan gjøre)  så blir det vell fra Demningen å ned har jeg skjønt....  Om noen har lyst å dele tips tar jeg imot alt :)

Edit:  Hvordan er det å ta med teltet opper langs elva? enten fra Vaset og opp evt Demningen og ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Espen og Glenn!

Tenkte meg også oppover de nærmeste dagene, ser vannføringa ligger på over 19m3 nå. Hvordan var det når dere var oppe? Jeg drar opp uansett, men all info er jo kjekt å ha med, har ikke mye erfaring med fluefiske i elv, men et sted må man starte... Er juli generelt en av de roligere månedene i elva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigurden :  Jeg koste meg nå, var bare i den øverste delen, fra demningen ved Oset og ett lite stykke nedover, turen ble litt kortere enn planlagt så kom meg ikke lengre ned...vannføringa var på 18,noe og det virka helt fint for min del ( aner ikke mere en det) 8-18 skal være ideelt leste jeg ett sted( husker ikke i farta) Kan være litt knotete å komme til/ned til elva noen steder, synte det enkleste var på høyre side fra demningen, MEN det kan være meg og min stedsans he he.  Fikk en fin en på ca 30cm+ og det er fart i dem så morsomt å fiske der :)  Det er vell det jeg kan komme med. Ønsker deg en god tur og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar! Highly appreciated!

Blir første turen til Tisleia for min del, har skummet gjennom en del info om elva, så ja, nå tenker jeg jeg starter fra demningen og går nedover, hadde først planer om å starte i "midten" og gå oppover mot demingen... Litt begrenset med tid denne gangen så prøver å legge det opp så hensiktsmessig som mulig... Gleder meg!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...